اولین تمدنهای شکل گرفته در جهان و مهد بزرگان علم و دانش و دین و ادب است. قدمت تاریخیش زبانزد خاص و عام است و چه بسیار بزرگان که از این سرزمین پارسی برخواسته اند و شهره جهان شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

قدم به قدم خاکش مزین به یک جاذبه خدادایست.و پادشاهان این کشور ازهزاران سال قبل برای نسلهای آینده خود یادگاران عظیم سنگی بنا نهاده اند که قابل مقایسه باهیچ کشوری در دنیا نیست

سی وسه پل، چغازنبیل، تخت جمشید، کتیبه بیستون و طاق بستان، شهر تاریخی ماسوله ،معبد آناهیتا و...که آوازه اش به دنیا رسیده است.

روز جهانی جهانگردی بهانه خوبی است که برای وضعیت نامناسب گردشگری کشوری با اینهمه ظزفیت تدبیری بیندیشیم و با بررسی اشکال کار زمینه جذب گردشگران را فراهم کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز معتقد است گردشگری در ایران وضعیت مناسبی ندارد و ما نتوانسته ایم رسالت خود را برای جذب گردشگران به خوبی ایفا کنیم.

یداله فرجی به مناسبت روز جهانی جهانگردی گفت: اگرچه در کشور ما جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی وجود دارد اما درآمد چندان مناسبی از این راه برای کشور حاصل نمی شود.

وی با اشاره به دلایل متفاوت کمبود استقبال گردشگری از ایران، ادامه داد: تبلیغات منفی علیه ایران و تحریمهای اعمال شده نقش بسزایی در کاهش صنعت گردشگری کشور دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: ضعف در تبلیغات و جابجایی سریع مدیران ارشد مسئول این حوزه نیز از دیگر دلایل رکود صنعت گردشگری در ایران است.

فرجی با تاکید بر اقدامات مناسب صورت رفته در سالهای اخیر برای بهبود وضعیت گردشگری ایران، افزود: باید زیر ساختهای لازم برای جذب گردشگران و افزایش مراودات با کشورهای همسایه فراهم شود.

وی اشاره ای هم به وضعیت گردشگری در استان کرمانشاه داشت و خاطرنشان کرد: برای سال 91 جذب بیش از 380 هزار نفر گردشگر خارجیبرای استان هدف گذاری شده بود که طی شش ماه نخست امسال بیش از 110 هزار نفر آن محقق شده است.

به گفته این مقام مسئول وضعیت گردشگری در استان کرمانشاه هم چندان مناسب نیست و باید ارتباطات خود با استانهای کرد نشین اقلیم عراق را افزایش دهیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.