"مانفرد پتریش"، فعال سیاسی سوئیسی تأکيد کرد غرب علیه اسلام و معنویت جنگي به راه انداخته که مسلمانان در اعتراض به این رفتار بپا خاسته اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی؛ اين فعال سياسي در مصاحبه ای با این شبکه گفت: "مسلمانان فقط در اعتراض به فیلم موهن آمريکايي-صهيونيستي تظاهرات نمی‌کنند، بلکه به تمام رفتارهای غرب نسبت به کشورهای اسلامی اعتراض دارند."

تظاهراتی که از روز 11 سپتامبر در اعتراض به فیلم توهین آمیز شروع شده، همچنان نیز ادامه دارد. تظاهرکنندگان در اعتراض به واشنگتن، مقابل سفارتخانه های امریکا جمع می‌شوند و پرچم های این کشور را به آتش می‌کشند.

19 سپتامبر نیز مجله فرانسوی "شارلی ابدو" کاریکاتوری چاپ کرد که به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده بود؛ و این حرکت نيز خشم مسلمانان را شعله ورتر کرد.

"پتریش گفت: "بسیاری از مردم بر این عقیده هستند که این تظاهرات ها فقط بخاطر توليد و پخش فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) است، اما به نظر من فیلم فقط یک جرقه بود و دلیل این انفجار سیاست خارجی امریکا و غرب ضد کشورهای اسلامی، جنگ، قوانین ناعادلانه و کشتارهایی است که صدها تن از مسلمانان و حتي غيرمسلمانان را به کشتن داده است."

او اضافه کرد: "ما باید این مسئله را جنگی علیه معنویت بدانیم. یعنی آنها فقط به اسلام حمله نمی‌کنند بلکه در مفهومی کلی، با معنویت در ستیز هستند. آنها از مدتها پیش توهین به مسیحیت را شروع کرده بودند، و به این دین کم و بیش ضربه خورد. غرب فقط به اسلام حمله نکرده است."

در 11 سپتامبر، "کریستوفر استیونز"، سفير امریکا در لیبی و سه تن از اعضای کنسولگري آمريکا در حمله معترضان به ساختمان سفارت در بنغازي، کشته شدند.

تظاهرکنندگان در ایران، ترکیه، سودان، مصر، یمن، تونس، بنگلادش، مالزی، اندونزی، پاکستان، افغانستان، هند، عراق، مراکش، سوریه، لبنان، کویت، نیجریه، کنیا، مالی، نیجریه، استرالیا، بریتانیا، امریکا، فرانسه، بلژیک و دیگر کشورها  نيز بپا خاستند.

هنوز هم این اعتراضات علیه فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص) در کشمیر و نوار غزه ادامه دارد.
برچسب ها: مسلمانان ، غرب ، اسلام ، جنگ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار