گسترش خشم مسلمانان جهان از نمايش فيلم ضد اسلامي و توهين آميز به ساحت پيامبر اکرم (ص) بارديگر فشارها را عليه سلمان رشدي نويسنده کتاب آيات شيطاني افزايش داده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24، پس از پخش فيلم ضد اسلامي در آمريکا  جايزه قتل سلمان رشدي افزايش يافت، اين اتفاق در حالي رخ داد که او نوشتن کتابي درباره زندگي خود را آغاز کرده است.

سيد حسن نصر الله دبير كل حزب الله لبنان نيز اين فيلم را با کتاب آيات شيطاني مقايسه کرد. وي گفت: «اين حمله بسياري جدي و بي سابقه بوده است. اين حمله، بدترين حمله به اسلام است، حتي بدتر از حمله کتاب آيات شيطانيِ سلمان رشدي.»

پس از انتشار اين فيلم، بنياد پانزده خرداد که به حکومت ايران نزديک است، جايزه کشتن سلمان رشدي را به سه ميليون و سيصد هزار دلار افزايش داد. آيت الله خميني کسي بود که فتواي قتل سلمان رشدي را به دليل اهانتي که در کتابش کرده بود، صادر کرد.

اين فتوا زندگي سلمان رشدي را تغيير داد. پس از زخمي و کشته شدن مترجمين کتاب آيات شيطاني، او ناگزير شد مابقي زندگي خود را در خفا سپري کند.

نويسنده انگليسي هندي تبار آيات شيطاني از سال 2001 در نيويورک زندگي مي‌کند. اما او اغلب به دليل تهديداتي که از سوي افراد و يا گروه‌هاي بنيادگرا دريافت مي‌کند، سفرهاي خود را لغو مي‌کند. او در بيست سال گذشته از نزديک به بيست سوء قصد جان سالم به در برده است.
برچسب ها: بین الملل ، سلمان ، رشدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار