اپراتورها بر اساس میزان استفاده از مشترکین خود ملزم به افزایش پهنای باند دریافتی بوده و این موضوع از سوی رگولاتوری کنترل می شود.

 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، هر از گاهی مسئولان امر اعلام می کنند که قیمت اینترنت پر سرعت کاهش یافته اما عملا شاهد چنین چیزی نیستیم و نارضایتی کاربران از قیمت بالا و کیفیت پائین اینترنت همچنان ادامه دارد.
مهندس حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه اظهار داشت: ارائه سرویس اینترنت پر سرعت شامل زنجیره ای از اقدامات و فراهم نمودن امکانات است که هزینه پهنای باند اینترنت تقریبا 20 درصد کل هزینه آن را تشکیل می دهد.
 وی افزود: با فرض ارائه پهنای باند اینترنت مجانی و در شرایط ثابت ماندن سایر عوامل تاثیر گذار در قیمت مانند نیروی انسانی و تجهیزات و.... تنها 20 درصد کاهش قیمت خواهیم داشت.
وی همچنین در زمینه میزان اشتراک گذاری پهنای باند از سوی شرکت های سرویس دهنده اینترنت بیان داشت: میزان اشتراک پهنای باند و استفاده از آن را می توان در لحظه اندازه گیری نمود و یک اپراتور بر اساس میزان استفاده مشترکین خود در طول یک دوره بعد از محاسبات لازم و نزدیک شدن به میزان پهنای باند در یافتی و تکمیل ظرفیت آن اقدام به ارتقای پهنای باند خود می کند.
 وی تصریح کرد: گراف مصرف پهنای باند شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت پر سرعت در سالن مانیتورینگ رگولاتور بررسی شده و در صورت گذر از میزان مشخص شده اپراتور ملزم به افزایش پهنای باند دریافتی خود است که این موضوع از سوی رگولاتوری  کنترل می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار