دانشيار گروه پزشكي اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت : يكي از اهداف مهم برنامه پزشك خانواده بالا بردن سطح سلامت سالمندان است .


دكتر محمد تقي شاكري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد : گروه سالمندان در جامعه همانند مادران باردار و كودكان نياز شديدي به مراقبت هاي دوره اي دارند كه اين مقوله در برنامه پزشك خانواده به خوبي گنجانده شده است .

وي با اشاره به اينكه در 15 سال آينده در حدود 15 درصد از جمعيت كشور ما سالمند خواهد بود تصريح كرد : بايد براي اين جمعيت قابل توجه از هم اكنون برنامه ريزي را شروع كنيم .

دانشيار گروه پزشكي اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اجرا براي بالاتر بردن سطح سلامت سالمندان در جامعه ادامه داد : يكي از برنامه هاي ما به وجود آوردن رشته تخصصي سالمند است زيرا نياز است كه نگاه به يك سالمند يك نگاه متفاوت با فرد عادي باشد .

شاكري در اين راستا خاطر نشان كرد :يكي ديگر از اقدامات در نظر گرفته شده براي سالمندان كه بنا بر اجراي آن است تاسيس كلوپ هاي ويژه سالمندان است كه كم كم دارد جايگاهش را در جامعه باز مي كند .

وي با اشاره به اينكه سيستم ايمني بدن در سالمندان ضعيف تر از بقيه افراد است تاكيد كرد : اين موضوع موجب مي شود تا اين افراد بيشتر دچار بيماري هاي مزمن و عفوني شوند و آمار فوت اين افراد از بيماري هايي مانند سرطان و بيماري هاي قلبي و عروقي بسيار بالاست از اين نظر بايد مراقبت هاي ويژه براي آنها در نظر گرفته شود تا ميزان ابتلا و آسيبشان كاهش يابد  /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.