استفاده از دانه هاي آجيلي، فشار خون را كاهش مي دهد و اين دانه ها سرشار از پروتئين، مواد معدني و ويتامين ها هستند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر سعيد حسيني متخصص تغذيه و رژيم درماني ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: يك مشت آجيل نه تنها بسياري از مواد مغذي و انرژي مورد نياز بدن را تامين مي كند بلكه سلامت بدن به خصوص قلب را نيز تضمين مي كند.
 
وي افزود: آجيل ها عموما دانه هايي با چربي بالا هستند اما اين چربي ها از نوع اشباع شده است كه نه تنها براي بدن ضرري ندارد بلكه براي سلامت هم مفيد است البته بهتر است دانه هاي آجيلي به صورت طبيعي مصرف شوند، چراكه آجيل هاي شور، نمك زيادي دارند كه براي بدن مضر است.
 
دكتر حسيني با بيان اين كه فندق با داشتن پروتئين، كربو هيدرات، ويتامين ها و املاح ضروري، يكي از دانه هاي پرخاصيت در ميان مغزهاي آجيلي است،‌ گفت: مصرف آن مي تواند در كاهش كلسترول و پيشگيري از سرطان، مخصوصا سرطان سينه و پروستات بسيار مؤثر باشد.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران توصيه كرد: مصرف 25 تا 30 گرم فندوق را در برنامه غذايي روزانه خود بگنجانيد زيرا مصرف آن به سادگي مي تواند از بدن ما، در برابر بيماري هاي قلبي و سرطان محافظت كند.
 
به گفته وي، فندق يك منبع خوب از ويتامين هاي B1، B2  وB  است و مصرف اين ويتامين ها براي حفظ سلامت مغز و خون سازي ضروري است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.