برای نخستین بار در کرمان روش درمانی بالون گذاری داخل معده بر روی مردی 32ساله باوزن 120کیلو گرم در مدت زمان کوتاه با موفقیت در بیمارستان افضلی پور کرمان انجام شد.

 

دکترپروین عباسلو، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت : بالون گذاشتن داخل معده، یکی از روش های درمان افرادی که مبتلا به چاقی مفرط هستند به شمار می رود. و این روش درمانی برای زمانی که بیمار با روش هایی مانند رژیم غذایی و فعالیت های ورزشی موفق به کنترل وزن خود نیست،استفاده می شود.

وی افزود : در این روش برای جلوگیری از عوارض چاقی، بالون داخل معده به عنوان یک روش کوتاه مدت برای کاهش وزن فرد در نظر گرفته می شود.

. دکتر عباسلو، گفت: بالون گذاری همراه با ضمائم آن از جنس سیلیکون و پلی اوتان داخل معده قرار می گیرد و با حجم مشخصی از مایع پر می شود.

وی گفت : از سال 1980 این بالون ها وارد بازار شدند و اکنون نیز از نظر کیفیت و سازگاری با بافت بدن در مقایسه با بالون های قبلی بهتر شده اند.

این متخصص گفت: ایجاد سیری کاذب در فرد توسط این بالون انجام می شود و بر این اساس حجم مواد غذایی که فرد استفاده می کند، کمتر است.

گفتنی است : این روش درمانی، جراحی نیست و همچنین آسیبی به احشاء شکمی فرد وارد نمی کند. و این روش درمانی در مقایسه با جراحی از مدت زمان و هزینه کمتر برخوردار است./ع


برچسب ها: بالون گذاری ، معده ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میترا حمزه
۱۴:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ببخشید برای انجام اینکار باید به کجا مراجعه کنیم راهنمایی میگنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۶:۲۳ ۱۹ تير ۱۳۹۴
سلام
براي چاق شدن هم ميشه از روش بالون استفاده كرد؟