خبرگزاري فرانسه عناوين مهمترين رويدادهاي جهان را در روز سه شنبه هجدهم سپتامبر، بيست و هشتم شهريورماه، به اين صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
سوريه
دمشق- پيگيري تحولات سوريه
 
پاکستان، افغانستان، اندونزي
اسلام آباد، کابل، جاکارتا- پيگيري اوضاع در کشورهاي اسلامي منطقه پس از انتشار فيلم ضداسلامي که تظاهرات خشونت بار زيادي در کشورهاي اسلامي به ويژه در افغانستان، پاکستان و اندونزي به راه انداخت.  
 
آمريکا
واشنگتن- انگ سان سوچي، رهبر مخالفان ميانمار که روز يکشنبه وارد واشنگتن شد، روز سه شنبه با هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا ديدار خواهد کرد و جايزه انديشکده آسيا را دريافت خواهد کرد.
 
انگليس
لندن- سلمان رشدي، نويسنده کتاب موهن «آيات شيطاني»‌ منتشر شده در سال 1988، در شرايطي خاطرات خود را منتشر خواهد کرد که تظاهرات ضدآمريکايي در اعتراض به توليد و پخش اينترنتي يک فيلم ضداسلامي کشورهاي اسلامي را فرا گرفته است.
 
مصر
قاهره- يک هيئت بلند پايه از رهبران حماس در قاهره با محمد مرسي،‌رئيس جمهور اين کشور ديدار و گفتگو خواهد کرد. مقامات حماس روز دوشنبه تاکيد کردند هيچيک از ساکنان نوار غزه در حمله خونين پنجم ماه اوت در صحراي سينا در مرز مصر و اسرائيل دست نداشته اند. در اين حمله شانزده مرزبان مصري کشته شدند.
 
چين
پکن- رسيدگي به پرونده رئيس پليس چين، وانگ ليجون، بازوي راست بو شيلاي ، فصل جديدي در ماجراي رسوايي مربوط به حزب حاکم کمونيست در چين باز خواهد کرد.  وانگ ليجون به خيانت، سواستفاده از قدرت و فساد متهم شده است و به طور نظري مي تواند به اعدام محکوم شود.
 
آفريقاي جنوبي  
روستنبرگ، ماريکانا- اولين نشانه هاي بازگشت آرامش به منطقه معدني روستنبرگ در آفريقاي جنوبي آشکار شده است. فعاليت معدنچياني که گفته اند حاضر هستند مطالبات خود را در زمينه حقوق کاهش دهند، در چند معدن از سر گرفته شده است. پليس روز دوشنبه از تجمع معترضان و اعتصاب کنندگان در ماريکانا جلوگيري کرد. از اواسط ماه اوت تاکنون 45 نفر در اعتراضات خشونت بار معدنچيان در اين منطقه کشته شده اند.  
 
اسپانيا
مادريد- پيگيري اخبار مربوط به بحران اقتصادي کشورهاي اروپايي به ويژه اسپانيا در شرايطي که دولت اسپانيا قصد دارد بين سه و نيم تا چهار و نيم ميليارد يورو براي دوازده تا هجده ماه قرض بگيرد و بخشي از مشکلات مالي خود را حل کند.
 
نيجريه
کانو- پيگيري اوضاع امنيتي در شمال نيجريه در حالي که سخنگوي گروه افراط گراي بوکو حرام روز دوشنبه به ضرب گلوله نيروهاي نظامي نيجريه کشته شد و دو مسئول اين جنبش بازداشت شدند.
 
فرانسه
پاريس- فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه بخشي از موزه لوور را که به "هنرهاي اسلامي" اختصاص يافته است افتتاح خواهد کرد.
 
بلژيک
بروکسل- پنجمين نشست سران کشورهاي اروپايي و آفريقاي جنوبي از ساعت هفت به وقت گرينويچ در بروکسل آغاز خواهد شد. هرمان فان رمپوي رئيس اتحاديه اروپا و خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اروپا با جاکوب زوما رئيس جمهور آفريقاي جنوبي ديدار مي کنند و ساعت دوازده و سي دقيقه نيز در کنفرانسي مطبوعاتي حضور خواهند يافت.
 
چين
پکن- در شرايطي که تنش ها ميان چين و ژاپن در پي تصميم توکيو مبني بر خريد جزاير مورد مناقشه با چين در درياي چين شرقي تشديد شده است، لئون پانتا وزير دفاع آمريکا از پکن ديدن خواهد کرد.  
 
سرزمين هاي فلسطيني
رام الله- روز همبستگي با چهار زنداني فلسطيني که از مدتي پيش در اعتراض به شرايط بازداشت خود، دست به اعتصاب غذا زده اند.
 
توگو
لومه- پيگيري پرونده لوئيک لو فلوش پريژان مدير عامل پيشين شرکت نفتي فرانسوي الف، که هفته گذشته در ابيجان، پايتخت ساحل عاج، بازداشت و به لومه پايتخت توگو منتقل شد. وي در دادگاه لومه به اتهام کلاهبرداري محاکمه خواهد شد.
 
تونس
تونس- در پي حمله اي که روز جمعه توسط مخالفان معترض به فيلم آمريکايي توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) به سفارت آمريکا در تونس صورت گرفت و چهار کشته برجا گذاشت، رفيق عبدالسلام وزير امور خارجه تونس ساعت نه به وقت گرينويچ در کنفرانسي مطبوعاتي به سوالات روزنامه نگاران پاسخ خواهد داد.
برچسب ها: عناوین ، خبر ، جهان ، news ، world
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار