مسلمانان خشمگين در اعتراض به توليد فيلم موهن ضد اسلامي ، پرچم آمريکا را در شهر آنورس بلژيک آتش زدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز، مسلمانان با شعار الله اکبر به اين فيلم موهن اعتراض کردند. پليس 120 نفر را در اين شهر در شمال بلژيک بازداشت کرد. اعتراضها در محله اي مسلمان نشين آغاز شد . بيشتر تظاهرکنندگان را جواناني تشکيل مي دادند که مي کوشيدند به سوي محله هاي ديگر بروند. پليس با تلاش براي جلوگيري از پيشروي آنان، زمينه را براي تشديد تنشها فراهم کرد و پس از آن درگيريهاي شديدي با نيروهاي  پليس روي داد.
تجمعات مشابهي در ديگر شهرهاي اروپا برگزار شد. در پاريس صد و پنجاه معترض در برابر سفارت آمريکا بازداشت شدند.
در لندن صدها تن در برابر سفارت آمريکا تجمع کردند که برخي از آنان پرچم سياه القاعده را در دست داشتند.  در اعتراضهاي روز جمعه دست کم هفت نفر در تونس و سودان و لبنان و مصر کشته شدند.
در عين حال در آمريکا، مردي که با نام مستعار فيلم ضد اسلامي را در اينترنت پخش کرده بود مورد بازجويي قرار  گرفت. وي در سال 2009 به اتهام کلاهبرداري بانکي محکوم شده بود و حق استفاده از اينترنت را به مدت پنج سال نداشت.
در همين حال در آلمان يک گروه راستگراي افراطي نئونازي، تلاش کرد به تنشها دامن بزند . اين گروهک قصد دارد فيلم ضد اسلامي« بيگناهي مسلمانان » را به رغم کيفيت بسيار پايين اين اثر، در برلين پخش کند. اين گروه عقيده دارد که اين فيلمي هنري است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار