براي افزايش تعاوني در کشور و ايجاد روحيه تعاون در مردم بايد با حذف معافيت گمرکي و استفاده و صدور مجوزهاي صنعتي و توليدي، تعاوني را گسترش دهيم.

احمد لطفي نژاد مديرکل اداره تعاون استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه بايد تمايل مردم را براي گرايش در فعاليت هاي اقتصادي از جمله تعاوني فراهم کنيم گفت: با استفاده از معافيت هاي گمرکي در توليد و صادرات، استفاده از يارانه ها و تامين اجتماعي، معافيت هاي بيمه اي و صدور مجوزهاي صنعتي و توليدي مي تواند گرايش مردم را به سمت تعاوني ها سوق دهد.

وي ادامه داد: بايد حمايت هاي دولت پررنگ تر از هميشه باشد تا با ايجاد تعاوني ها و مشارکت مردم فقر و تنگدستي را در جامعه با برقراري عدالت از بين ببريم.

لطفي نژاد افزود: نمايندگان مجلس و کميسيون هاي تخصصي بايد شاخص هاي مشخص را براي گسترش تعاوني ها مدنظر قرار دهند تا گسترش روحيه تعاون و تامين عدالت اجتماعي محقق شود.

وي تصريح کرد: 20 درصد اقتصاد جهاني از طريق فعاليت تعاوني ها تعيين مي شود و ما بايد براساس برنامه پنجم توسعه 5 درصد از نرم جهاني بيشتر باشيم که اين عدد در کشور ما بايد 25 درصد برسد.

مديرکل اداره تعاون استان تهران خاطرنشان کرد: بستر و زمينه ايجاد تعاوني را بايد در کشور فراهم کنيم تا افرادي که به دنبال مزيت اقتصادي هستند با ايجاد تعاوني ارزش افزوده بيشتري را به دست آورند./عب
برچسب ها: صدور ، مجوز ، صنعت ، تولید ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار