وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه تصریح کرد، هرگونه تلاش بین المللی برای پایان بحران در سوریه باید منافع مردم این کشور ، استقلال در تصمیم گیری سیاسی و به دور از مداخله طرفهای خارجی صورت گیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا، ولید المعلم در این دیدار همچنین بر آمادگی سوریه برای همکاری کامل با فرستاده بین المللی به منظور موفقیت وی در ماموریت محوله  تاکید کرد.
وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه اخضر ابراهیمی ماموریت سختی را بر عهده دارد، گفت، موفقیت نامبرده در این ماموریت مرتبط با جدی بودن برخی کشورهاست که این ماموریت را به وی سپرده اند.
رئیس دیپلماسی سوریه همچنین اظهارداشت، این کشورها با اعمال فشار بر کشورهایی که از گروه های مسلح به لحاظ مالی، لجستیکی و تسلیحاتی حمایت  می کنند، جدی بودنشان در کمک به سوریه در عمل متجلی خواهند کرد.
دو طرف در این دیدار اوضاع سوریه را در مرحله کنونی مورد ارزیابی قرار دادند و قرار است، فرستاده بین المللی دیدارهای خود را در مسیر تکمیل دیدگاهش درقبال اوضاع سوریه با طرفهای مختلف در عرصه سیاسی سوریه ادامه دهد.
همچنین قرار است ، اخضر ابراهیمی روز جمعه  با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کند.
فرستاده سازمان ملل متحد هنگام ورود به دمشق با اشاره به اینکه بحران در سوریه جدی است و هر روز پیچیده تر می شود، اعلام کرد، وی با هدف پایان کشتارها و خون ریزیها به سوریه سفر کرده است و از این جهت هیچکس با تلاشهایش که به منظور بازگشت الفت و برادری در جامعه سوریه صورت می گیرد، مخالفتی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار