دادگاه عالی مصر امروز "احمد نظیف"، نخست‌وزیر سابق این کشور را به دلیل کسب اموال نامشروع در زمان تصدی پست خود، به سه سال زندان و پرداخت دو میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي مصر "منا"؛  "احمد نظيف" نخست وزير پيشين مصر در دوره مبارک، پنجشنبه به سبب ثروت اندوزي از راه هاي نامشروع به سه سال زندان محکوم شد. 
نظيف که سمت خود را اواخر ژوئيه 2011 در آغاز قيام مردمي مصر رها کرده بود به سوء استفاده از مسئوليت هاي خود براي ثروت اندوزي متهم شده بود.
دادگاه قاهره که اين حکم را صادر کرد همچنين نظيف را به پرداخت جريمه اي به ميزان نه ميليون پوند مصر ( يک ميليون و پانصد هزار دلار يا حدود يک ميليون و صد هزار يورو) محکوم کرد.
وي در ژوئيه 2011 به تصاحب قطعه زميني متعلق به حکومت و اختلاس اموال عمومي متهم شده بود .  نظيف که معمار سياست آزادسازي اقتصادي مصر بود و از نزديکان به محافل بازرگاني محسوب مي شود ، مسئوليت هاي خود را بيست و نهم ژانويه 2011  يعني چهار روز پس از آغاز قيام ترک کرده بود.
نظيف که در بازداشت بسر مي برد از جمله مقامات دوره مبارک يا بازرگانان نزديک به حکومت سابق است که پس از سقوط رئيس جمهوري سابق در يازدهم فوريه 2011 ، تحت پيگرد قضايي قرار گرفته اند.
برچسب ها: احمد ، نظیف ، نخست وزیر ، اموال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار