روز اول مهر را همه ما به یاد داریم در آن روز بعضی از بچه ها با پا گذاشتن به مدرسه آنقدر گریه می کردند که از دغدغه های بزرگ والدینشان سازگاری کودکشان به محیط مدرسه بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تقریبا تمامی کودکان به خانواده والدین خود وابسته هستند اگر این وابستگی عادی و در حد معمول باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما اگر کودک بدون مادر نه جایی برود نه تنها بماند و نه بازی کند که این مسئله وقتی مشکل جدی ایجاد می کند که کودک به سن مدرسه رسیده و مجبور است ساعت ها دور از مادر در محیط دیگر باشد.
برخی از کودکان نمی توانند  با محیط جدید خو گرفته و مادر خود را فراموش کنند در این  حالت اضطراب در کودکان به وجود آورده و نمی توانند خود را با محیط  جدید وفق بدهند.
رضوانی روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ ترس از مدرسه در کودکان به معنی امتناع آنها از رفتن به مدرسه است که یکی از نشانه های اضطراب و جدایی از والدین، خانه و خانواده بوده است.
وی ادامه داد:‌ والدین برای پیشگیری از ترس کودکان از مدرسه باید از خوبی های مدرسه، دوستان، معلمان و بازی با بچه ها صحبت و آنها را از قبل برای رفتن به مدرسه آماده کنند.
رضوانی تصریح کرد: گاهی کودکان محیط مدرسه را محیطی سرد و خشک می دانند که برای جذب کودکان به مدرسه معلمان باید این محیط را جذاب تر و عاطفی تر کرده تا کودکان بتوانند در این محیط به خوبی رشد یابند.
وی اظهار داشت: کودکانی که از رفتن به مدرسه خودداری می کنند از سردرد و تهوع قبل از رفتن به مدرسه شکایت می کنند این کودکان هنگام نزدیک شدن به مدرسه بهانه گیری کرده و گاهی از رفتن به مدرسه امتناع می کنند.
رضوانی افزود: کمک گرفتن از کودکانی که بدون ترس و همراه با علاقه در مدرسه و کلاس حضور دارند الگوهای خوبی برای سرمشق گیری کودکان است.
وی خاطرنشان کرد: معلمان کلاس اول نسبت به دیگر معلمان باید ورزیده تر و خوش اخلاق تر و با نشاط تر باشند زیرا برخورد روزها و ماه های اول زندگی تحصیلی سرنوشت ساز است.
پذیرش کودکان و استقبال از آنها در مدرسه باعث می شود که وی حساب کند که در مدرسه برای او جایی باز کرده اند.
گزارش از ریحانه جمشیدی/ل
برچسب ها: اشک ، لبخند ، مدرسه ، سازگاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار