مردم افغانستان در اعتراض به ساخت فيلم موهن درباره پيامبر اسلام تظاهرات سراسری برپا مي کنند؛ این در حالیست دولت افغانستان به منظور جلوگیری از انتشار این فیلم، سایت یوتیوب را مسدود کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، انتشار این فیلم بر روی سایت یوتیوب موجب خشم مسلمانان جهان شده است.

ایمال مارجان مدیر کل فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات افغانستان گفت: به ما گفته شده است سایت یوتیوب را تا زمان برداشته شدن این فیلم از روی آن به روی مردم افغانستان مسدود کنیم.

حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان این فیلم را محکوم کرده و گفته است سازندگان این فیلم مرتکب "اقدامی شیطانی" شده اند و به نام آزادی بیان نمی توان به اسلام توهین کرد.

 پیش بینی می شود واکنشهای گسترده ای هم در افغانستان به انتشار این خبر صورت پذیرد.

این خبر در شرایط بسیار حساسی منتشر می شود زیرا احساسات ضدآمریکایی در افغانستان به شدت شدید است. چندی پیش هم در داخل پایگاه نظامی آمریکا در بگرام افغانستان، چند جلد قرآن سوزانده شد. این اقدام نظامیان آمریکایی با واکنشها و تظاهرات گسترده در افغانستان همراه شد. بسیاری از افغانها می گویند نمی خواهند نظامیان خارجی در خاک کشورشان حضور داشته باشند.مردم افغانستان به شدت از آمریکا خشمگین هستند. قرار است فردا در اکثر استانهای افغانستان، مردم تظاهراتی در اعتراض به ساخت و پخش این فیلم آمریکایی برپاکنند.

خبر تظاهرات در قندهار و ننگرهار افغانستان منتشر شده است . این مناطق در نزدیک مرز افغانستان با پاکستان قرار دارد که معمولا کانون احساسات ضدآمریکایی بوده و تظاهرات ضدآمریکایی بوده است. وقتی در گذشته غیرنظامیان افغان به دست نظامیان آمریکایی کشته شدند و قران سوزی شد، مردمان این مناطق به صورت گسترده به برپایی تظاهرات مبادرت و این اقدامات آمریکا را محکوم کردند. به همین علت پیش بینی می شود این بار نیز تظاهرات گسترده ای در محکومیت این اقدام در افغانستان صورت پذیرد. مردم افغانستان برپایی تظاهرات گسترده ای را برضد این فیلم سازماندهی می کنند که در آمریکا ساخته شده است و در آن به پیامبر اسلام توهین شده است. پس از انتشار خبر مربوط به فیلم مذکور و پس از آن کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، تدابیر امنیتی شدیدی برای نظامیان آمریکایی در افغانستان به اجرا گذاشته شده است. نظامیان آمریکایی از میزان گشت زنی های شهری خود کاسته اند. به کارکنان سفارت آمریکا در کابل گفته شده است تحرکاتشان را کاهش بدهند. مقامات آمریکایی در افغانستان نگران احساسات ضدآمریکایی در این کشور هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار