اتحادیه اروپا سه شنبه در بیانیه ای که در قاهره منتشر شد تایید کرد رئیس جمهوری مصردر نخستین سفر خود به اروپا پس از انتصاب در این مقام ، با مقامات نهادهای اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مرسی  با هرمان فان رومپوی رئیس اتحادیه اروپا ، خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا و همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.
 
بیانیه نمایندگی اتحادیه اروپا در مصر اعلام کرد «مقامات اروپایی در طول این دیدار مرسی حمایت اتحادیه اروپا را از دوره انتقالی دموکراتیک در مصر و عزم این اتحادیه را برای همکاری با مقامات جدید غیر نظامی این کشور برای تعمیق مشارکت ما اعلام خواهند کرد».
این بیانیه افزود:« اتحادیه اروپا همچنان آماده است مشارکت خود را با رونق اقتصادی مصر افزایش ، به تقویت مبادلات تجاری و سرمایه گذاری ها ادامه و بیش از این تماس های بین ملت ها را افزایش دهد.»
 
مقامات رسمی مصر نیز اعلام کردند این دیدار با دیداری از رم ادامه خواهد یافت که در آنجا وی قرار است با جرجیو ناپولیتانو رئیس جمهوری ایتالیا و ماریو مونتی نخست وزیر این
کشور دیدار کند و سپس به قاهره برگردد.
 
مرسی که از جنبش اخوان المسلمین است مسئولیت های خود را سی ژوئن برعهده گرفت. او نخستین رئیس جمهوری مصر است که از زمان سقوط پادشاهی در مصر در سال هزار و نهصد و پنجاه و دو، از ارتش نیست.او پیش از این دیدارهایی از عربستان سعودی ، چین و ایران انجام داده است و قرار است اواخر سپتامبر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک برود.
برچسب ها: اروپا ، مرسی ، بروکسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار