2 هزارو 810 واحد تعاونی در بخش های کشاورزی ، صنعت و خدمات استان گیلان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از این تعداد 340 تعاونی در یک سال اخیر راه اندازی شده است.

خلیل حنیف با اشاره به اینکه در هفته دولت و تعاون امسال هم 22 طرح تعاونی با تسهیلاتی بالغ بر 101 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این شرکت های تعاونی با حجم سرمایه‌گذاری 249 میلیارد ریال راه اندازی و برای 593 نفر اشتغال ایجاد شده است.  

وی با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد واحدهای مسکن مهر در گیلان توسط شرکت‌های تعاونی ساخته می‌شود، گفت: 136 شرکت تعاونی مسکن مهر ساخت 15 هزار و 263 واحد مسکونی را برعهده دارند. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، بررسی تخصصی پرونده‌های تسهیلاتی در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات را یکی از کارهای این اداره کل دانست و تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 155 میلیارد ریال طرح آماده معرفی به سیستم بانکی شده است. 

این مقام مسئول، با اشاره به ایجاد کار گروه توسعه بخش کشاورزی در گیلان، تصریح کرد: 5 هزار و 838 نفر در سامانه مخصوص این طرح ثبت نام کرده‌اند که یک‌هزار و 686 نفر آنان واجد شرایط هستند و 44 طرح به مبلغ حدود 116 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به عضویت یک میلیون و 700 هزار نفر در تعاونی‌های سهام عدالت گیلان در قالب 16 تعاونی، اظهار داشت: تاکنون بالغ بر 522 میلیارد ریال سود توسط شرکت‌های تعاونی استان بین سهامداران توزیع شده است.

در حال حاضر 2 هزار و 810 تعاونی و اتحادیه فعال و در دست اجرادر استان گیلان وجود دارد که 689 تعاونی در بخش کشاورزی ، 812 تعاونی در بخش صنعت و یک‌هزار و 309 تعاونی در بخش خدمات و فعالیت دارند./ ع

 

 

برچسب ها: تعاون ، گیلان ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.