پيامدهاي رياضت اقتصادي انگليس بر کتابخانه هاي مهم اين کشور تاثيرات منفي زيادي داشته است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال پست،  بحران اقتصادي اروپا کتابخانه معروف کنسال رايز « Kensal rise» لندن را آن چنان در معرض نابودي قرار داده است که مي توان درباره اين مسئله يک کتاب نوشت.
پيامدهاي بحران اقتصادي و طرحهاي رياضتي بر اين کتابخانه مشهور انگليس که زماني محل رجوع و پژوهش چهره هاي برجسته تاريخي بود حاکي از آن است که دغدغه ها و مشکلات اقتصادي انگليس به گفته محققان و دانش پژوهان اين کشور ، سبب نابودي مراکز فرهنگي و علمي و بويژه  ميراث کنسال رايز در لندن شده است.
کتابخانه کنسال رايز که مربوط به دوران ويکتورياست  در حومه شمال غربي لندن قرار دارد و از مشهورترين و معتبرترين کتابخانه هاي انگليس است که اکنون تعطيل در معرض تعطيلي قرار گرفته است. حاميان مراکز فرهنگي و علمي انگليس که براي بازگشايي اين مرکز علمي تلاش مي کنند در اعتراض به عملکرد مديران دولتي
گفتند:«  متاسفانه مقامات که با افزايش بدهي هاي دولتي و کاهش سي درصدي بودجه  روبرو هستند، تصور مي کنند با تعطيلي اين کتابخانه بزرگ مي توانند مانع
بحران شوند.» مخالفان طرح هاي رياضت اقتصادي انگليس در امور علمي و تحقيقاتي بر اين باورند که مقامات دولتي اگر تصور کنند با بستن اين مرکز فرهنگي و هنري مي توانند بدهيهاي معوقه خود را بپردازند سخت در اشتباه هستند.
شرايط دشوار رياضت اقتصادي در انگليس بر نگراني طرفداران کتابخانه کنسال رايز ، يکي از  شش کتابخانه مشهور و بزرگ اين کشور، افزوده است.
از اينرو، نويسندگان مشهور انگليسي تصميم مقامات دولت را مبني بر تعطيل کردن اين کتابخانه محکوم کردند.پائلو کوئليو ، نويسنده برزيلي از جمله معترضان خارجي به تصميم مقامات  لندن است.از اينرو، گروهي از هنرمندان انگليسي با برگزاري مراسم هنري تلاش کردند تا مردم با کمک  مالي مانع از بستن کنسال رايز شوند.
اين کتابخانه معروف انگليس که اکنون بدليل افزايش فشار مالي دولت براي جبران بدهي هاي معوقه اين کشور ناگزير به تعطيل کردن فعاليت هاي خود است درسال هزار و نهصد  ميلادي از سوي مارک تواين، نويسنده مشهور انگليسي افتتاح شد.
اين ساختمان قديمي که از خشونت هاي جنگ جهاني دوم  مصون مانده است  از دهه شصت ميلادي تا سال دو هزار و ده ،  پس از آنکه مقامات محلي اداره و کنترل آنرا در دست گرفتند چند بار با توقف فعاليت هاي خود روبرو بوده است.  نگراني پژوهشگران انگليسي و خارجي از تعطيل شدن اين کتابخانه مرزهاي اين کشور را پشت سر گذاشته و اکنون به يکي از موضوعات مهم رسانه اي در جهان تبديل شده است.
برچسب ها: انگلیس ، ریاضت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار