در مناطق مختلف سوريه از جمله شهر الباب در حومه حلب آدم ربايي چنان متداول شده است که شبکه حقوق بشر سوريه ضمن تاييد اين مسئله از سه مورد آدم ربايي توسط گروههايي خبر داد که بدين وسيله باج خواهي مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف ،  توسل شورشيان سوري به اخاذي براي تامين هزينه عمليات نظامي شان و فرصت طلبي مجرمان براي پول به جيب زدن، آدم ربايي به مشکلي مزمن در اين کشور تبديل شده است.
روزنامه ديلي تلگراف در شماره امروز خود در اينترنت درگزارشي به قلم روت شرلوک در بيروت نوشت:‌
ساکنان منطق بحران زده سوريه مي گويند، همه جناح ها در جنگ داخلي از اين تاکتيک استفاده مي کنند و همان نيروهاي ارتش آزاد سوريه که ادعا مي کنند با آدم ربايي توسط باندهاي تبهکار فرصت طلب مقابله مي کنند، خودشان براي تامين هزينه عمليات شان به آدم ربايي متوسل مي شوند.
يک کشيش کاتوليک سابق گفت وقتي درگيريها در حلب به خانه وي رسيد، فرار کرد اما تعدادي از آشنايانش ربوده شدند.
وي گفت، ارتش آزاد سوريه خانواده هاي ثروتمند را در حلب مي شناسد و خانه ها و تحرکات شان را تحت نظر دارد و همين دو هفته قبل، شورشيان در قبال آزادي پسر يکي از خانواده هاي ثروتمند مبلغ هنگفتي حدود بيست و پنج ميليون پوند سوريه از پدرش درخواست کردند.
برخي از ساکنان حلب مي گويند، در هرج و مرج رو به  گسترش حتي گروههايي از شورشيان تصادفا شورشيان ديگر را مي ربايند.
به گزارش ديده بان حقوق بشر سوريه مستقر در لندن، روز جمعه45  جسد شامل اجساد زنان و کودکان در دو شهرک اطراف دمشق پيدا شد.
اين خشونت ها يادآور هرج و مرج و بي قانوني حاکم بر عراق پس از تهاجم سال دو هزار و سه به آن کشور است که آدم ربايي، کشتارهاي جمعي و بمب گذاري در حال تبديل شدن به حوادث روزمره در پايتخت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار