طرح جديد مسكن مهر نياز به بازنگري در قانون فعلي مربوط به اجراي طرح مسکن مهر دارد زيرا اجراي طرح جديد با قانون قبلي امکان پذير نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، متقاضيان صبور مسكن مهر كه مدت زيادي در انتظار آماده شدن واحد هاي خود بودند با اعلام شرايط جديد مسكن مهر در آستانه تحويل واحد هاي مسكوني خود شوك زده شدند.

براساس اين گزارش طرح جديد واگذاري مسكن مهر هنوز پايش به سامانه واگذاري مسكن مهر وزارت راه و شهرسازي بازنشده است، به متقاضيان مسكن مهر اعلام شده است.

واجدين مسكن مهر كه تا ديروز خود را مالك مسكن مهر مي دانستند وضعيتشان به طور ناگهاني 180 درجه تغيير يافت و به طوري كه در آستانه جدايي از اين طرح قرار گرفته اند.

به نام بودن سند مالکیت که در ابتدا تا قبل از سال 84 برای واجدین شرایط مسکن مهر بلامانع اعلام شده بود، امروز از شرايط مسكن مهر حذف شده است.

اين در حالي است كه روز گذشته شركت عمران شهر پرند در جهت تكميل ظرفيت مسكن مهر اين شهر اطلاعيه اي صادر كرد كه در شرايط از اين طرح نوظهور اثري ديده نمي شود.

در بندهاي اين اطلاعيه شرايط تكميل ظرفيت اين گونه ذكر شده بود كه ، متقاضی و افراد تحت تکفل بايستي از اول فروردين ماه سال 1384 تا کنون فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند .

همچنين از تاریخ 22 بهمن 1357 تا کنون از هیچ از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن مثل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

اين در حالي است كه از متقاضيان شوك زده از ويرايش جديد شرايط مسكن مهر با مراجعه به شركت عمران شهرهاي جديد و وزارت راه و شهرسازي براي پيگيري وضعيت خود بعضا متوجه شدند كه تنها به دليل تشابه اسمي به اشتباه از طرح حذف شده اند.

متقاضياني خط خورده از طرح كه در ابتداي ثبت نام خود براي مسكن مهر به اميد خانه دار شدن  متعهد شده بودند كه تا زمان تحويل اين واحد ها در جمع فاقدان مسكن بمانند با اين شرايط همچنان در اين جمع باقي خواهند ماند.

برمبناي ويرايش جديد شروط واگذاري مسكن مهر قانون ديروز ، امروز يك تخلف به حساب مي آيد به طوري كه ثبت نام قانوني متقاضياني كه از سال 1384 به بعد فاقد مسكن و يا زمين مسكوني بودند، امروز غير قانوني شده است.

امروز متقاضياني كه سرمايه خود را براي دريافت مسكن در طرح مهر سرمايه گذاري كرده بودند، بي تقصير مجازات خواهند شد.

به نحوي كه با وجود بازگشت اصل سرمايه به متقاضي، در حالي كه تورم و افزايش قيمت مسكن بر اين سرمايه بي اثر بوده است از هر جهت به ضرر متقاضي تمام خواهد شد.

اين طرح كه قرار شده بود سرپناهي براي متقاضيان كم درآمد باشد امروز گروهي از متقاضيان بي خبر را بي سرپناه رها كرده است.

از هر جنبه كه به اين موضوع نگاه شود تنها متقاضياني كه خود را صاحب خانه مي ديدند سوخته اين طرح نوظهور شدند. /س
برچسب ها: مسکن ، مهر ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار