نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 150 هزار نفر در کردستان با مشکل بیکاری مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سیداحسن علوی   در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از مردم این استان بیکارند و باید برای این امر فکر اساسی شود.

وی شرکت‌های تعاونی را یکی از موارد مهم ایجاد اشتغال خواند و بیان داشت: تعاونی‌ها در توسعه کشور نقش تاثیرگذاری را ایفا می‌کنند لذا باید به این امر مهم توجه بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: راه توسعه هم از طریق مهارت‌اندوزی، کارآفرینی و حرکت در مسیر کارآفرینان موفق محقق خواهد شد.

علوی با بیان این مطلب که به امر تخصص در بسیاری از واحدها و مکان‌ها توجه خاصی نمی‌شود، بیان داشت: یکی از علت‌های مهم توسعه‌نیافتگی نبود تخصص در انجام کارهاست چون به دلیل نبود تخصص کافی راه اصلی برای انجام امورات طی نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال مشوق‌‌های مالیاتی به شرکت‌های تعاونی شد و این امر را موجب ارتقای فعالیت‌های این شرکت‌ها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضعف نظام آموزشی کشور ما موجب شده که فارغ‌التحصلان دانشگاهی به خوبی نتوانند جذب بازار کار شوند.

وی عنوان کرد: دانشگاه باید بیشتر به مباحث علمی بپردازد و از پرداختن و آموزش بیش از اندازه مسائل تئوری بپرهیزد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعاونی 1305 مکانیزه کشاورزی و دامپروری، تعاونی 3305 زاگرس کامپیوزیت سنندج، تعاونی مسکن مهر 74 سنندج و اتحادیه تعاونی‌های طرف کارمندان استان کردستان و تعاونی 847 فرآوری بتن بیجار به عنوان تعاون‌های برتر با دادن هدایایی قدردانی شد.

تعاونی بستنی عسل کردستان و تعاونی اعتباری شماره 2 کارکنان جهاد کشاورزی استان کردستان به عنوان تعاونی‌های نمونه کشوری معرفی شدند./س
برچسب ها: بیکاری ، مجلس ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.