رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در مدت چهار ماه نخست امسال 58 میلیون دلار كالای غیرنفتی از بازارچه های مرزی میلك و گمشاد شهرستان هیرمند به كشور افغانستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نادر میرشكار افزود: مصالح ساختمانی بویژه سیمان و مواد غذایی عمده كالاهای صادراتی از هیرمند به كشور افغانستان را در مدت یاد شده تشكیل داده بودند.
وی بیان كرد: این در حالی است كه ارزش كل كالاهای صادراتی از سیستان و بلوچستان به خارج از كشور در چهار ماه نخست امسال 133 میلیون دلار بوده است.
وی با بیان اینكه صادرات كالا طی سال جاری از شهرستان مرزی هیرمند به افغانستان در مقایسه با پارسال از رشد بالایی برخوردار بوده است، گفت: تراز تجاری استان از مرز هیرمند در این مدت كاملا مثبت بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هیرمند 80 هزار نفر جمعیت دارد و همه مردم این شهرستان مرزنشین هستند و اشتغال عمده آنان فعالیت در بازارچه های مرزی و مبادلات كالاست.
وی ادامه داد: همچنین امسال معافیت گمركی برای صادركنندگان مواد غذایی از مرزهای سیستان و بلوچستان 100 درصد و برای صادركنندگان دیگر كالاها 50 درصد در نظر گرفته شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بستر لازم برای صدور كارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان هیرمند كه به تجارت در مرز اشتغال دارند فراهم شده است و بزودی كارت مذكور برای همه آنان صادر می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به صادرات گسترده مصالح ساختمانی از مرز میلك، ایجاد پایانه تخصصی صادرات مصالح ساختمانی بویژه سیمان تولیدی سیستان و بلوچستان در این گذرگاه مرزی بین المللی مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.
شهرستان هیرمند با برخورداری از مرز و پایانه بین المللی میلك تنها گذرگاه رسمی سیستان و بلوچستان برای مبادلات تجاری با افغانستان است. /س

برچسب ها: صادر ، کالا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.