مجموعه تلویزیونی "جابر بن حیان" از سیمای اردوی شبکه جهانی سحر پخش می شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، این مجموعه به مدیریت دوبلاژ سید محمدحسین رضوی در 14 قسمت 35 دقیقه ای در پاکستان به زبان اردو دوبله شده است.
گوهر منظر ترجمه و آغا سجاد ویراستاری این مجموعه را بر عهده داشته اند. ترجمه "جابر بن حیان" از اواخر مرداد ماه سال گذشته آغاز شده و حدود دو ماه به طول انجامیده است. دوبله آن نیز از اوایل آذر ماه در مدت دو ماه انجام شده است.
این مجموعه تلویزیونی در مرکز فرهنگی- اسلامی پیام پاکستان دوبله شده و صداپیشگانی همچون جمیل احمد (جابر بن حیان)، تنویر جفری (عنوان)، تسنیم انصاری (دختر عنوان)، آغا جهانگیر (زبیر)، شیخ فضل سلام، آغا سجاد، شهید حمید، منان حمید، نعیم احمد، ظهیر علام، طریق احمد و اشتیاق فاطیما به گویندگی در آن پرداخته اند.
مجموعه تلویزیونی "جابر بن حیان" به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدتقی انصاری از تولیدات شبکه الکوثر است و زندگي علمي و پرفراز و نشيب جابربن حیان شاگرد ایرانی و برجسته امام جعفر صادق (ع) را روایت می کند. این مجموعه مقطعی از زندگی وی که از خراسان به سمت مدينه حرکت مي کند تا نزد امام صادق (ع) برود و ماجراهایی که در این سفر برایش رخ می دهد را به تصویر کشیده است.
حسن جوهرچي، عنايت بخشي، عنايت شفيعي، انوشيروان ارجمند، اکبر عبدي، حسن اسدي، سودابه بيضايي، جعفر دهقان، عليرام نورایي و کاظم افرندنيا تعدادی از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.
"جابربن حیان" از روز سه شنبه 7 شهریور ماه هر روز ساعت 16:45 به وقت تهران از سیمای اردوی شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار