مدير حفظ نباتات جهاد كشاورزي خوزستان گفت: به منظور حفظ خرما از خسارت آفات و علف‌هاي هرز، با اجراي شبكه مراقبت در شهرستان‌هاي نخل‌خيز از بروز خسارت به اين محصول جلوگيري مي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
،مرتضي اميدبخش در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: آفت كرم ميوه‌خوار و كنه تارتن و بيماري خامج از جمله عواملي هستند كه بيشترين ميزان خسارت را به نخلستان‌هاي استان وارد مي‌كنند؛ در سال زراعي جاري در سطحي معادل يك‌هزار و 766 هكتار عليه كرم ميوه‌خوار و بيش از 5 هزار و 668 هكتار براي از بين بردن كرم كنه تارتن مبارزه شد.

وي افزود: امسال به دليل افزايش دما و مشكل ريزگردها رشد كنه تارتن نسبت به سال گذشته بيشتر بوده و سعي مي‌شود با نظارت كلينيك‌هاي گياه پزشكي كنترل اين آفت به نحو مطلوب انجام شود.

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي خوزستان اظهارداشت: كنترل علف‌هاي هرز نيز در سطح 734 هزار و 569 هكتار صورت گرفت كه تمام اين عمليات زيرنظر كلينيك‌هاي گياه پزشكي و با هماهنگي واحدهاي حفظ نباتات مستقر در شهرستان‌ها اجرا شد.

اميدبخش يادآورشد: سطح زيركشت نخيلات استان 42 هزار هكتار است كه 28 هزار و 400 هكتار از آن‌ها بارور مي‌باشند كه سالانه حدود 175 هزار تن خرما از آن‌ها برداشت مي‌شود. مهمترين ارقام خرماي تجاري استان، استعمران، برحي، كبكاب، خاصي و زاهي است و از بين اين ارقام خرماي استعمران به خارج از كشور صادر مي‌شود./س
برچسب ها: مبارزه ، آفات ، نخیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.