مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: توسعه و ترویج تعاون محور ایجاد تحرک در چرخه اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،  علی اکبر لبافی درگردهمایی بامدیران اتحادیه شرکتهای تعاونی استان  که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزارشد با اعلام این مطلب افزود : در  هفته تغاون بنا داریم تعاونگران برتر را معرفی واز آنان  تجلیل کنیم

 

وی گفت : سال جاری از سوی مجامع بین المللی بعنوان سال بین المللی تعاون نامگذاری شده و ما اعتقار راسخ داریم که توسعه و تقویت تعاونیها می تواند موجب ایجاد تحرک و پویایی در چرخه اقتصاد کشور گردد .

 

 لبافی همچنین عنوان کرد : در برنامه چهارم توسعه معادل 2000 میلیارد تومان تسهیلات در بحث اشتغال کشور هزینه شد که تنها دو در صد به بخش تعاون اختصاص یافت اما در سال جاری ما در استان به دنبال توسعه و تقویت تعاونیها و اختصاص و جذب هر چه بیشتر تسهیلات دربخش تعاون هستیم وتعاونیهای دانش بنیان ومادر - تخصصی را در اولویت قرار خواهیم داد .  

 

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن تعاونیهای غیر فعال اظهار کرد : در حال حاضر قریب به 10300 تعاونی در استان به ثبت رسیده که تعدادی از آنان غیر فعال می باشد که امیدواریم  می بایست با همسویی و هماهنگی اعضاء و مدیران آنها مشکلات موجود رفع گردیده و فعالیت موثر و ثمر بخش تعاونیها از سر گرفته شود.

 

 لبافی همچنین با اشاره به لزوم برنامه ریزی و هماهنگی بین تعاونگران در اجرای هرچه بهتر برنامه های ویژه این ایام گفت : محور برنامه ها باید فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال جاری بعنوان سال " تولید ملی , حمایت از کار و سرمایه ایرانی " باشد واین موضوع سرلوحه تدوین برنامه های این ایام قرار گیرد.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام کرد : در مدت بعد از ادغام  قریب به 8 الی 9 درصد از تعاونیهای تشکیل شده در سطح کشور متعلق به خراسان رضوی است و از این لحاظ در رتبه نخست بین سایر استانهای کشور قرار داریم و امیدواریم با تقویت و توسعه بخش تعاون بتوانیم فرصت های شغلی جدیدی را در استان ایجاد کرده و عده ای از متقاضیان اشتغال را به سمت و سوی اشتغال پایدار هدایت نماییم

 

در ادامه این جلسه مدیران اتحادیه های شرکتهای تعاونی به ابراز نقطه نظرات خود پرداخته که پس از بحث و تبادل نظر بین حاضران , مواردی در خصوص برنامه های ویژه گرامیداشت این ایام از جمله دیدار تعاونگران با مقامات استانی , برگزاری جشنواره و تجلیل از تعاونگران و کار آفرینان برتر , برگزاری میز گردهای تخصصی , غبار روبی از مزار شهیدان انقلاب , برگزاری جشنواره مشاغل خانگی با محوریت تعاون , برگزاری مسابقات مفرح ورزشی و کوهپیمایی عمومی ویژه تعاونگران و خانواده آنان و . . . به تصویب رسید .


 

برچسب ها: توسعه ، تعاون ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.