روس اتم روسیه از عملیاتی شدن کامل نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ این خبرگزاری به نقل از شرکت روس‌ اتم اعلام کرد اولین نیروگاه اتمی ایران که نماد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای این کشور ـ به زعم ایران ـ است، اکنون با ظرفیت کامل عملیاتی شده است.
بر اساس این گزارش، روسیه ساخت این نیروگاه که قابلیت تولید 1000 مگاوات برق دارد را در شهر بوشهر به اتمام رساند .
دفتر مطبوعاتی شرکت اتم انرگو پرویکت، موسسه وابسته به شرکت اتم استروی اکسپورت اعلام کرد که واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر به طور کامل و با صددرصد ظرفیت خود راه‌اندازی شد.
در اطلاعیه منتشره توسط این شرکت آمده است: راکتور واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 18 و 47 دقیقه روز 30 اوت (نهم شهریور) به وقت محلی به طور کامل و با صددرصد ظرفیت برنامه‌ریزی خود، برای تولید برق راه اندازی شد.
در این اطلاعیه به نقل از ولادیمیر پاولوف، معاون مدیر شرکت "آتوم انرگو پرویکت" آمده است که راه‌اندازی کامل و صددرصد نیروگاه اتمی بوشهر مرحله پایانی در رساندن واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر به مرحله بهره‌برداری است که در جریان آن تمام تجهیزات و سیستم‌ها این نیروگاه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.
وی تاکید کرد که اولویت اصلی در جریان احداث نیروگاه اتمی بوشهر همواره مسایل ایمنی بوده و به این دلیل انتخاب ظرفیت راکتور به طور مرحله به مرحله صورت گرفته و با انجام آزمایشات لازم تجهیزات نیروگاه برای بهر‌ه‌برداری امن آن همراه بوده است.

برچسب ها: نیروگاه ، بوشهر ، دوس ، اتم ، رویترز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار