معاون رئيس جمهور کومور گفت: کشورهاي عضو عدم تعهد بايد شرايط سختي را که بر ملت ما مي گذرد در نظر بگيرند و در پی آن اقداماتي را براي کاهش بحران در اين زمينه ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ نور الدين بحران، معاون رئيس جمهور کومور از برگزاري جنبش عدم تعهد به رياست و ميزباني جمهوري اسلامي ايران تقدير و از سوي ديگر از عملکرد جمهوري مصر در سه سال گذشته نيز تقدير کرد و اظهار داشت: کشور کومور از اعضاي جنبش عدم تعهد مي خواهد که با ارائه راهکارهاي سازنده خود بتواند شرايط سخت حاکم بر اين کشور را پايان دهد.

وي با اشاره به اينکه کشور کومور شاهد استعمارزدايي فرانسه بوده است تصريح کرد: ملت ما سخت ترين شرايط را از جانب غرب به خصوص فرانسه متحمل شده که در اين راستا صدمات و خسارات زيادي بر خانواده هاي مظلوم اين کشور وارد شده است.

وي با تاکيد بر ايجاد تماميت ارزي در صحنه بين المللي افزود: کشور کومور موافقت خود را در راستاي تماميت ارزي بارها اعلام کرده است لذا فرانسه همچنان برخي از قسمتهاي اين کشور را تحت سيطره خود قرار دارد.

معاون رئيس جمهور کومور در پايان خاطر نشان کرد: کشورهاي عضو عدم تعهد بايد شرايط سختي را که بر ملت ما مي گذرد در نظر بگيرند و به دنبال آن اقداماتي را براي کاهش بحران در اين زمينه ارائه دهند.
 
انتهای پیام/پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار