ناظران، پيروزي ايران در برگزاري اجلاس عدم تعهد را موفقيت تهران در جنگ ديپلماتيك با غرب دانستند كه در صدد است ايران را درصحنه بين الملل منزوي كرده و تحت فشارقراردهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، ناظران ابراز اميدواري كردند كه ايران طي دوره سه ساله رياستش بر جنبش عدم تعهد مسائل كشورهاي عضو جنبش به ويژه مساله فلسطين را به خوبي پيش ببرد.
 
"امين حطيط" پژوهشگر راهبردي اظهار داشت: ايران هم اكنون مي تواند بگويد در جنگ ديپلماتيك ، پيروزي به دست آورده و توانسته بسياري از طرح هاي غربي به رياست آمريكا مانند محاصره، به انزواكشاندن ،ايجاد محدوديتها وتعقيب و گريزها را پشت سربگذارد.
 
"عبدالرحيم مراد" رئيس حزب الاتحاد لبنان نيز گفت: ايران، از اولين روز پيروزي انقلاب، سفارت دشمن صهيونيستي را تعطيل وسفارت فلسطين را جايگزين آن كرد و نسل ما هرگز اين موضع شجاعانه را فراموش نخواهد كرد.
 
وي افزود: ما كاملا اطمينان داريم ايران طي 3 سال رياست بر اين جنبش نقش مهمي براي پيشبرد مساله فلسطين ايفا خواهد كرد.
 
همچنين "زاهرالخطيب" رئيس انجمن كارگران لبنان خاطرنشان كرد: اجلاس تهران نتايج مثبتي به همراه خواهد داشت زيرا همه شواهد بيانگر مثبت بودن اين اجلاس است و دستاوردها و نتايج آن در بيانيه پاياني نمود پيدا خواهد كرد.
 
رسانه هاي لبنان به طور گسترده اجلاس تهران را پوشش داده اند به طوري كه روزنامه هاي اين كشور صفحات زيادي را به اين امر اختصاص دادند و همه تحليلگران معتقدند عملكرد تهران به عنوان ميزبان اين اجلاس، بسيار موفقيت آميز بوده است.
برچسب ها: ایران ، اجلاس ، نم ، پیروزی ، nam ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار