حمایت ضد‌انقلاب از شاهزاده هنجارشکن، یک اقدام جالب در اجلاس نم،سپرده هاي خارجي ايران در خدمت شرکت‌هاي صادراتي، تلاش برای تولید فرزند استاکس‌نت، سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شد ، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز  دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 

روزنامه وطن امروز :

تصویر امام‌خمینی(ره) در خیابان‌های عربستان

شیعیان عربستان در تظاهرات روز قدس امسال در منطقه قطیف، برای نخستین‌بار از تصاویر امام خمینی(ره) به عنوان مبدع روز قدس در راهپیمایی خود استفاده کردند.

یکی از شیعیان عربستان با ارسال تصویری برای این سایت نشان داد که شیعیان برگزارکننده راهپیمایی روز قدس در منطقه قطیف، از تصاویر امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوري اسلامی و مبدع روز جهانی قدس، در تظاهرات امسال استفاده کرده‌اند. شیعیان عربستان به‌رغم سرکوب شدید اعتراضات خود توسط نیروهای پلیس سعودی طی ماه‌های گذشته، با بالا گرفتن تصاویر امام خمینی(ره) به عنوان دشمن سرسخت اسلام آمریکایی، نشان دادند در پیگیری مطالبات خود جدی هستند.

فضاسازی تلویزیون رژیم صهیونیستی علیه ایران

تلویزیون رژیم صهیونیستی همسو با رویکردهای خصمانه سران این رژیم تلاش کرد علیه اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران و پایداری آن فضاسازی کند.

به گزارش شبکه العالم، کانال 2تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به اقتصاد مقاومتی ایران پرداخت و با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در این باره اعلام کرد: «رهبر عالي انقلاب اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی را گامی موثر در مسیر شکوفایی و رشد اقتصاد ایران در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران وجود دارد می‌داند».

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه و همسو با خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی و به منظور توجیه رسانه‌ای هرگونه اقدام خصمانه این رژیم علیه ایران افزود: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم‌های متعددی درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران گرفته است اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل معتقد است تحریم‌ها کوچک‌ترین تاثیری بر اقتصاد ایران نداشته است.

نسیب حطیط، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، با شرکت در برنامه «العین الاسرائیلیه» (از نگاه رسانه‌های اسرائیل) شبکه العالم درباره گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «در ایران اقتصاد مقاومتی از ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شده است». وی گفت: «بحث اقتصاد مقاومتی مبتنی بر 3 عنصر است: عنصر اول خودکفایی در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی، نظامی و علمی.

عنصر دوم فراهم کردن ذخایر راهبردی در زمینه‌های نفت و سوخت، عنصر سوم نیز تامین کالاهای ضروری مورد نیاز مردم ایران است». حطیط تصریح کرد: «حمایت و تقویت 3 عنصر یاد شده در اولویت‌های قوای رزمی و سیاست‌های امنیتی ایران است اما اقتصاد ضعیف رژیم اشغالگر در گرو رویکرد کشورهای عربی در قبال آن است».

این تحلیلگر راهبردی خاطرنشان کرد: «جنگ۳۳ روزه لبنان درآمد‌های رژیم اشغالی از بخش گردشگری را دچار اختلال کرد و خسارت‌های سنگینی به تاسیسات صنعتی بندر حیفا وارد کرد».

حمایت ضد‌انقلاب از شاهزاده هنجارشکن

در حالی‌که حواشی مربوط به خاندان سلطنتی انگلیس این روزها موجب انتقادات تند و تیز شهروندان این کشور شده، برخی عناصر ضد‌انقلاب ترجیح می‌دهند به دفاع از خانواده سلطنتی انگلستان بپردازند.

اکبر ترشیزاد، یکی از همكاران رادیو‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، اخیرا در یادداشت خود با عنوان «هری لختش قشنگه» به دفاع از اقدام غیر‌اخلاقی شاهزاده انگلیسی در برهنه شدن پرداخته و می‌نویسد: «با وجود تمام این واقعیت‌ها می‌خواهم از آزادی‌های فردی یکی از اعضای خانواده‌ سلطنتی دفاع کنم».

وی در مشروعیت‌زایی برای خانواده سلطنتی انگلستان می‌نویسد: «البته نباید از یاد برد که هر شخص و خانواده‌ دیگری می‌تواند روزی بر اساس لیاقت‌ها و افتخارات اجدادی یا فردی خود ادعای سلطنت کرده و بر تخت پادشاهی تکیه بزند».

نویسنده در ادامه مطلب خود داستان رسوایی اخلاقی نوه ملکه انگلستان را اینگونه توجیه می‌کند: «ماجرا از این قرار است که عکس‌هایی از شا‌هزاده «هری» نوه‌ ملكه انگلستان ثبت شده است که او را در طول یکی از تعطیلات خود در هتلی در «لاس‌وگاس» با دوستانش در حال عشق و حال نشان می‌دهد، آن هم به صورت کاملا برهنه.

این موضوع خشم بسیاری از باورمندان به شکوه و جلال خاندان سلطنتی را برانگیخته است و آنها در حالی که از یک سو خواستار جلوگیری از انتشار و گسترش این تصاویر شده‌‌اند از سوی دیگر از این عضو جوان خانواده گله‌ کرده‌اند که چرا شأن سلطنت را حفظ نکرده‌ است و اجازه داده تا بدن برهنه‌اش دیده شود.

آنچه که در واکنش به این انتقادات می‌توان گفت این است که این دیگر از آن جنس توقعات بیجاست». این سخنان در حالی مطرح می‌شود که انتقادات به خاندان سلطنتی انگلستان پس از برگزاری جشن پرهزینه ازدواج نوه ملکه و پس از آن در جریان رسوایی اخلاقی نوه دیگر وي به اوج خود رسیده است.

روزنامه ملت ما:

سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شد

قرار است محسن پاک آیین به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان راهی باکو شود.

محسن پاک آیین رئیس ستاد افغانستان وزارت خارجه ایران قرار است عهده دار سفارت جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان شود.

براساس این گزارش، داود چرمی به عنوان معاون سفیر و کاردار موقت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان فعالیت خود را در این سفارتخانه آغاز کرده است.

محمد باقر بهرامی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در باکو ماموریت دیپلماتیک خود را در ماه ژوئن سال جاری به پایان رسانده است.

فرستاده روسیه به تهران حامل پیام پوتین خواهد بود

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با پیام ولادیمیر پوتین به تهران خواهد آمد.

کنستانتین شوالوف دیپلمات ارشد روس قرار است به عنوان فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس عدم تعهد شرکت کند.

شوالوف در سفر به تهران حامل پیام پوتین خواهد بود. این پیام توسط نماینده روسیه در اجلاس عدم تعهد قرائت خواهد شد.

شوالوف نماینده کشور روسیه در سازمان همکاری اسلامی است.

روزنامه قدس:

با صهیونیستها مسابقه نمی دهیم

تیم فوتسال دانشجویان عمان از حضور در برابر تیم نماینده رژیم صهیونیستی در رقابتهای قهرمانی دانشجویان جهان در براگای پرتغال انصراف داد..

تلاش برای تولید فرزند استاکس‌نت

سازمان اصلی پروژه‌های تحقیقاتی پنتاگون از پروژه جدید و محرمانه جنگ سایبری رونمایی می‌کند. در این پروژه فرزند استاکس‌نت متولد خواهد شد که غلبه بر میدان جنگ سایبری را تدارک دیده است.

درخواست عجیب آمریکا از مصر

سپهبد مهاب ممیش، رئیس سازمان کانال سوئز فاش کرد که آمریکا از نیروهای دریایی مصر خواسته بود، کشتی ایرانی را در کانال سوئز هدف قرار دهد!

یک اقدام جالب در اجلاس نم

در اقدامی جالب توجه، خودروهای دانشمندان هسته‌ای ترور شده ایران در کنار سالن برگزاری نشست غیر متعهدها استقرار یافت.

این مساله توجه اکثر مهمانان حاضر در اجلاس عدم تعهد را به خود جلب کرد.

روزنامه خراسان:

نامه نگاري 3 مسئول ارشد براي بازنشسته شدن يک کارمند

بر اساس بررسي هاي يک نهاد دولتي، بازنشستگي يک خانم کارمند مشغول به فعاليت در يک اداره ابتدا در فروردين ماه سال جاري توسط يک معاون وزير، از وزير مربوطه درخواست شده و وزير نيز اين درخواست را در ارديبهشت ماه به يک مسئول ارشد نهاد رياست جمهوري ارجاع مي دهد.

مسئول سوم نيز اين نامه را در خردادماه به مدير ارشد ديگر در رياست جمهوري محول کرده و در نهايت، اين کارمند در تيرماه موفق به کسب نظر مساعد همه مسئولان ارشد براي بازنشستگي مي شود.

سپرده هاي خارجي ايران در خدمت شرکت‌هاي صادراتي

يک مقام ارشد دولتي با ارسال نامه اي به مسئولان اقتصادي کابينه و وزير خارجه از آنها خواسته است امکان اجراي مکانيزمي را بررسي کنند که بر اساس آن، شرکت هاي توانمند داخلي در امر صادرات خدمات فني و مهندسي، بتوانند از منابع مالي جمهوري اسلامي ايران در ساير کشورها به عنوان آورده طرف ايراني استفاده کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

شرایط اولیه بازیگری

* رشد ابتذال در سينما هر روز بيشتر نمايان مي‌شود. داريوش ارجمند، بازيگر پرسابقه سينما و تلويزيون، مي‌گويد: "در فضاي سينماي ما، دماغ سربالا، چشم سبز، موي صاف، گونه برجسته، لب بوتاكس شده و زيرابرو برداشتن، از شرايط اوليه بازيگري شده است".

در ماه‌هاي اخير چند نفر از بازيگران زن و مرد سينما و تلويزيون، با بيان چنين مطالبي نسبت به وضعيت غيرقابل قبول و انحرافي سينما هشدار داده‌اند.

انتشار ویدئوی فرد مصری که قرآن را پاره کرد

* علماي مصري خواهان محاكمه فردي شدند كه در يك شبكه اجتماعي قرآن را پاره كرد.

به گزارش شفقنا، انتشار ويديوي فردي مصري بر روي پايگاه ارتباط جمعي "يوتيوب" كه در آن اقدام به پاره كردن قرآن كريم كرده بود، باعث محكوميت وسيع وي از سوي علما و افراد عادي شد.

گروهي اين فرد را مرتد خواندند و برخي از علماي ديني به كافر بودن او فتوي دادند و خواستار محاكمه وي با اتهام توهين به اديان شدند و تاكيد كردند كه بايد با اين فرد از طريق دادگاه و قانون برخورد شود.

عبدالحليم منصور، از اساتيد فقه مقارن دانشكده فقه و حقوق الازهر تاكيد كرد: پاره كردن كتاب خداوند و يا توهين به آن ارتداد از دين اسلام محسوب مي‌شود.

وي افزود انجام دهنده چنين رفتاري درصورتي كه توبه كند و به اسلام باز گردد، در دادگاه محاكمه و تعزير مي‌شود، زيرا اين رفتار نمونه توهين به اديان است كه تمام قوانين توافق نامه‌هاي بين‌المللي آن را جرم مي‌دانند.

 
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار