در مناطق سیل زده به دلیل قطع راه ها رفتن به مدرسه سخت میشود و در کشورهایی که سیل به کرات اتفاق می افتد دیگر انگیزه ای برای مدرسه رفتن باقی نمی ماند. به همین دلیل مدرسه های شناور ابداع شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بنگلادش یکی از متراکم ترین کشورهای جهان است. بسیاری از مردم با کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند. بنگلادش نهمین کشور پرجمعیت جهان و از پرتراکم‌ترین کشورها از نظر جمعیت است. بنگلادش بر روی زمین‌های حاصلخیز دلتای رود گَنگ واقع شده و در معرض آسیب سیل‌ها و چرخندهای سالانه قرار دارد.



آموزش همچنان یک رویا برای بسیاری از کودکان به ویژه دختران است. ترک تحصیل در مدارس ابتدایی به حدود ۴۵ درصد می رسد، هرچند که آمار ثبت نام بیش از ۹۰ درصد است.

یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل کودکان، سیل های موسمی است که باعث قطع ارتباط هزاران روستا با یکدیگر می شود.



رودخانه‌های پرشمار، مهمترین چشم‌انداز طبیعی بنگلادش است و به طور چشمگیری بر سبک زندگی مردم آنجا تأثیر گذاشته‌است. این رودها زمین‌های گسترده‌ای را آبیاری کرده و نوعی سامانه ترابری مناسب و ارزان به وجود آورده‌اند. ته‌نشینی رسوبات آبرُفتی این رودها باعث غنای خاک کشاورزی می‌شود و ذخایر بزرگ ماهی آنها، منبع غذایی مهمی برای ساکنان این کشور است. با اینهمه، به سبب تغییرات پیوسته و بعضاً سریع در مسیر این رودها و طغیان آنها، خسارت زیادی متوجه بنگلادش می‌شود.

یکی از مهمترین خسارتها خراب شدن جاده های مواصلاتی و یا تخریب مدارس است در بلند مدت موجب کاهش سواد در جامعه میشود.



برای مبارزه با این مشکل، سازمان غیر دولتی "شیدُلای” ایدۀ بزرگی ارائه داده و از قایق هایی به عنوان مدرسه استفاده می کند.

در این مدارس شناور میز، نیمکت و سایر تجهیزات ابتدایی یک مدرسه قرار دارد و کودکان در این مدرسه های قایقی به تحصیل می پردازند .

برای مشاهده مجله شبانه کلیک کنید

برچسب ها: شبانه ، مدرسه ، بنگلادش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار