همایش ملی گز و شیرینی اصیل ایرانی فرصت ها و چالش ها در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمد گوهریان در نشست مطبوعاتی در جمع اصحاب رسانه در ارتباط با این مطلب افزود:تجاری سازی دانش از سوی دانشگاه ها مطرح شده و اگر محکم وارد فضای کسب وکار شود این امر موجب رشد و توسعه کشور می شود.

وی افزود :دانشگاه های علمی ،کاربردی بسته قانونی خوبی را برای برپایی این همایش ایجاد کرده است.

رئیس مرکز آموزش علمی ، کاربردی عتیق با اشاره به محور های این همایش ملی گفت: گز و رد پای تاریخی ، فرهنگی واجتماعی آن در متون ادبی و تاریخی گز و گذر از تولید سنتی به صنعتی ، مزیت گز نسبت به محصولات ، صنایع غذایی گز و استاندارد های ملی و بین المللی و صادرات و واردات جهانی گز از جمله محور های همایش ملی است.

گوهریان افزود: همایش ملی گز و شیرینی اصیل ایرانی فرصتها و چالش ها با راهبری دانشگاهیان آغاز شده و صنعت نیز در این زمینه به خوبی وارد شده است .

وی با بیان اینکه 10 مؤسسه صنعتی استان از حامیان مالی این نوع همایش ملی در اصفهان هستند تصریح کرد : از دو ماه پیش فراخوان مقاله در دانشگاه های سراسر کشور آغاز شد و با توجه به استقبال خیلی خوب دانشگاهیان 50 مقاله علمی ارائه شد که توسط داوران دانشگاهی بررسی گردید.

وی درپایان خاطر نشان کرد : تعداد 30 مقاله از کارخانه گز ارائه شد که از 8 مقاله برتر در این همایش ملی نیزتجلیل به عمل می آید.

در ادامه این نشست مجید وفادار افزود : از اولویت های کاری دانشگاه علمی، کاربردی در سال جاری استقرار نظام جامع آموزشی و مهارت و فناوری است.

وی با اشاره به مصوبه بهمن ماه رئیس جمهوری تصریح کرد: بر اساس این مصوبه باید تمام آموزش های دستگاه های اجرایی در قالب مؤسسات علمی ،کاربردی تجمیع شود.

معاون آموزشی دانشگاه علمی ،کاربردی استان با بیان اینکه این دانشگاه دارای 45 مرکز و 32 هزار دانشجو در مقطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد است افزود 20 مرکز از این مراکز در شهرستان اصفهان و 8 مرکز در نزدیک صنایع ایجاد شده است .

وی گفت در این دانشگاه 500 رشته محل و 256 عنوان کد رشته ارائه می شود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.