معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه دومین استان کشور بعد از استان اصفهان از لحاظ داشتن نشان مرغوبیت کالا " یونسکو" است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصراله سپهر گفت: در سال‌جاری 16 اثر از صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت کالا گرفت و این آثار در آذر ماه سال‌جاری نشان یونسکو می‌گیرند.

سپهر با بیان اینکه صنایع‌دستی استان در سال‌های گذشته تمام اروپا را نیز در بر گرفته بودند، تصریح کرد: کرمانشاه دومین استان کشور بعد از استان اصفهان از لحاظ داشتن نشان مرغوبیت کالا " یونسکو" است.

معاون صنایع دستی استان گفت: تنوع اقلیمی باعث تنوع محصولات و صنایع دستی هنرمندان این دیار شده است و می‌توان گفت ویژگی‌های فرهنگی و هنری در استان بکر است. حرف سنتی هنرمندان استان جزو نخستین هنرهای بشری هستند.

سپهر با اشاره به اینکه 3 تا 5 هزار نفر در استان گیوه می‌بافند، خاطرنشان کرد: در 5 ماه اول سال 2 میلیارد دلار گیوه از استان به فروش رسیده است.گیوه یا کلاش در استان قدمت 1200 ساله دارد‌.

معاون صنایع دستی استان در ادامه گفت: در سال گذشته در 130 نمایشگاه هنرمندان استان را شرکت دادیم و کمترین هزینه را در راستای حمایت از آنان‌، نگرفتیم.

وی همچنین با بیان اینکه در سالی که گذشته به 2 هزار نفر از هنرمندان استان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است، گفت: در سال گذشته 8.5 میلیارد دلار صادرات گیوه داشته‌ایم و بافندگان این محصول هیچ مشکلی از لحاظ فروش کالای خود ندارند./س
برچسب ها: معاون ، صنایع دستی ، دومین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.