اولین دوره جشنواره فرهنگی، گردشگری و زیست‌محیطی او تی تی به مناسبت رویش گل‌های نیلوفر با ۲۶ غرفه در تالاب نیلوفر آبی بابل برگزار شد.

محمد زمان یعقوبی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران هدف از برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی، گردشگری و زیست‌محیطی او تی تی را نشاط‌آفرینی بین مردم و آشنایی آنها با مسائل زیست‌محیطی دانست و گفت: سال‌های سال است که این مکان زیبا که اولین تالاب درون شهری کشور است مورد حمایت شهرداری و شورای شهر قرار گرفته و در همه دوره‌ها سعی بر این داشتیم تا بهترین فضای گردشگری را برای مردم در این تالاب زیبا محیا کنیم.

او افزود: تالابی که به گل نیلوفر آبی معروف است و موضوع اصلی این جشنواره که سعی کردیم با ایجاد چنین فضایی هم سبب ایجاد نشاط بین مردم را فراهم کنیم و هم آنها را با مسائل زیست‌محیطی بیشتر آشنا کنیم.

نائب رئیس شورای شهر بابل با اشاره به فعالیت ۲۶ غرفه از محصولات محلی و صنایع دستی شهرستان در این جشنواره، گفت: از دیگر اهداف ما در این جشنواره آشنایی مردم با هویت‌های اصیل شهر و دیارشان بود به مانند غذا‌های محلی، صنایع‌های دستی و آثار‌های سنتی که در قالب ۲۶ غرفه دایر گردید و تا ۳۰ شهریور هم ادامه خواهد داشت.

حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با بیان اینکه تالاب نقش کلیه برای بدن را در زمین دارد، گفت: بابل شهریه که تعداد بیشترین تالاب و آب‌بندان‌ها را در کشور به خود اختصاص داده است و می طلبد شاهد چنین جشنواره‌هایی که جنبه آموزشی و افزایش اطلاعاتی در حوزه زیست محیطی دارند باشیم.

او افزود: تالاب‌ها در گذشته ارزش خاصی نداشتند و صرفا به عنوان یک زمین بایر مطرح می‌شدند، اما امروزه نگاه‌ها به شدت تغییر کرده و تالاب به جایگاه ارزشمند خود رسیده و امروزه هم شاهد آن هستیم  با حساسیت‌های موجود در این حوزه به زیستگاهی امن برای پرندگان و آبزیان درون آب تبدیل شده است.

حیدرپور گفت: اگر زمینه سازی برای نهادینه کردن فرهنگ حراست از محیط زیست بیشتر از حال حاضر فراگیر شود لطف بزرگی به فرزندان و آیندگان کرده ایم.

او در ادامه افزود: در این جشنواره ۴ غرفه وجود دارد، غرفه‌های محیط زیست بیشتر شناسایی حیات وحش‌های درون تالاب به مردم و بازدیدکنندگان است و همچنین برنامه‌ای در بحث پرنده‌نگری ترتیب داده شده که علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از دوربین‌های مخصوص لحظاتی از حیات پرندگان را در این تالاب مشاهده کنند.

این جشنواره از ۲۶ شهریور آغاز و تا ۳۰ شهریور از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در تالاب گل نیلوفر بابل ادامه خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار