جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: عدم تناسب بین جرم و مجازات هزینه زیادی را به مردم و دستگاه انتظامی تحمیل کرده است.

  سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در خراسان شمالی در جهت افزایش امنیت انجام شده است.

وی در ادامه افزود: خراسان شمالی در حوزه انتظامی و مرزبانی از استان‌های موفق کشور است و دغدغه امنیتی در این استان وجود ندارد.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور با بیان اینکه تقریباً همه جرائم کشور با مجازات تناسب نداشته و بازدارنده نیست بیان کرد: این عدم تناسب بین جرم و مجازات هزینه زیادی را به مردم و دستگاه انتظامی وارد کرده است که می‌تواند موجب نارضایتی شود و برخورد جدی با مجرمان موجب کاهش جرم می‌شود.

سردار رضایی با اشاره به کم هزینه بودن جرم برای مجرم که در بسیاری اوقات منجر به تعدی به مجری قانون نیز می‌شود، تصریح کرد: در خیلی کشورها عدم تمکین به دستور پلیس نیز مستوجب مجازات و برخورد قانونی است و قوانینی که در گذشته در کشور تصویب شده است در حال حاضر اثر کمی در جهت کاهش جرم دارد.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور موضوع اتباع خارجی  غیر مجاز را نیز یکی از موضوعات مهم در کشور برشمرد که مشکلات بسیاری را برای سازمان انتظامی کشور ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.