بسیاری از دیتا سنترها در استان ها ایجاد می شود و در سطح ملی نیز در بسیاری از مراکز از جمله موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می شود.

دکتر صادق عباسی رئیس پژوهشگاه مخابرات موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات در خصوص ایجاد دیتا سنترها به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: این مراکز در کشور در حال ایجاد است و بخش خصوصی و برخی از شرکت ها ISP نیز در حال ایجاد دیتاسنتر هستند.
 وی در زمینه فضای ایجاد دیتاسنتر گفت: مکان ایجاد این مراکز دارای پارامترهایی نظیر کنترل حرارت و دما است که پارامترهای محیطی و پهنای باند وصل شده به آن نیز در طراحی دیتاسنتر مهم است.
 
وی همچنین با اشاره به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور اذعان داشت: 80 درصد ترافیک اینترنت کشور از خارج و 20 درصد از داخل بود که این رقم در بسیاری از کشورهای پیشرفته برعکس است زیرا اغلب میزبانی ها خارج از کشور بوده و این چرخه علاوه بر تامین نکردن امنیت از نظر مالی نیز مقرون به صرفه نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: ساختار شبکه داخلی باید به گونه ای طراحی شود تا میزبانی ها از داخل انجام و مسیرها طوری باشند که اطلاعات داخلی از داخل کشور عبور کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار