رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از آماده شدن هفت طرح بزرگ در بخش معدن و صنايع معدني براي بهره برداري رسمي ‌خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ،‌ فريدون احمدي تصريح كرد: اين طرح ها در بخش هاي نيروگاهي ،‌ كك سازي ،‌سنگ آهن ،‌ ليچينگ مس ، موليبدن و آهن اسفنجي و پالايشي است كه  مراحل توليد آزمايشي را پشت سر گذاشته اند و به زودي به طور رسمي افتتاح مي شوند.

وي گفت :‌ براي ايجاد اين هفت طرح نزديك به 6هزار و 750 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و بيشترين ميزان سرمايه گذاري مربوط به پروژه كك سازي ذوب آهن اصفهان با دو هزار و 333 ميليارد ريال اختصاص يافته است و پس از آن طرح هاي آهن اسفنجي سبا در فولاد مباركه و خط پنجم توليد كنسانتره سنگ آهن شركت چادرملو به ترتيب با هزار و 380 و هزار و 250ميليارد ريال قرار دارند.

احمدي اظهار داشت:‌ در ميان طرح هاي آماده افتتاح شركت هاي ذوب آهن اصفهان و ملي صنايع مس هر كدام با دو طرح در رديف نخست و به دنبال آن شركت هاي فولاد مباركه اصفهان و ‌تهيه و توليد مواد معدني ايران هركدام با يك طرح قرار دارند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار