مرمت و ساماندهي غرفه‌هاي موزه رختشوي‌خانه زنجان در روزهاي آينده به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدير دفتر فني اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان گفت: اين بناي تاريخي که هم اکنون موزه مردم شناسي زنجان را در دل خود جاي داده، در طول ماه گذشته محل فعاليت مرمتگران اين اداره کل به منظور ساماندهي غرفه هاي داخلي موزه بوده است.

ارجمند با اشاره به پيشرفت 70 درصدي تعمیرات موزه افزود: در حال حاضر تعميرات اين غرفه‌ها که محل نمايش صنايع دستي ماندگار اين استان است در حال انجام بوده و به زودي به پايان خواهد رسيد.

وی يادآور شد: در قالب اين طرح، 12 غرفه با بودجه‌اي معادل 800 ميليون ريال در حال مرمت و ساماندهي است.

مدير دفتر فني اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان خاطرنشان کرد: بناي تاريخي رخت‌شوي‌خانه زنجان در محل معروف به بابا جامال چوقوري(گودال باباجمال) در قلب بافت تاريخي شهر زنجان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، هدف از ساخت اين رخت‌شوي‌خانه که متعلق به اواخر دوره قاجار است، تامين امنيت و آسايش زنان در هنگام شست و شوي البسه در يک مکان سرپوشيده بوده‌است. از نظر تشابه کاربري چنين بنايي در هيچ قسمتي از ايران به اين شکل ديده نشده ولي از نظر معماري، اين بنا با مسجد عباسقلي خان و دروازه ارگ زنجان قابل مقايسه‌است. اين بنا به طور عام‌المنفعه و شبانه‌روزي اداره و بابت استفاده از آن هيچ پولي از شهروندان دريافت نمي‌شده ‌است ./س

برچسب ها: مرمت ، موزه ، رختشویخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.