سپند امير سليماني:

فقدان صداقت از عوامل ضعف سينماي دفاع مقدس است

يكي از دلايل ناموفق بودن آثار سينمايي دفاع مقدس فقدان عامل صداقت در آثار هنرمندان سينماي كشور است.

سپند امير سليماني بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلويزيون در مقايسه با سينما به دليل طيف وسيع مخاطبان خود مي‌تواند بهتر و موفق تر عمل كند.
وي در ادامه در خصوص سير تحول شخصيت هاي سينمايي دفاع مقدس به خصوص شخصيت زن خاطرنشان كرد: در كارهاي سينماي دفاع مقدس به علت برخي حساسيت هايي كه روي شخصيت زن وجود دارد فيلمسازان و كارگردانان كمتر به شخصيت پردازي در اين خصوص پرداخته اند و هنوز آنچنان كه بايد به آن بها داده نشده است.
وي افزود: همگام با پيشرفت و تغييرات جامعه، انسان ها و ارتباطات آن ها مي‌توان تغيير و تحولات شخصيت زن را نشان داد اما متاسفانه در آثار سينمايي و تلويزيوني كارگردانان كمتر به اين موضوع پرداخته اند و هنوز اثر ويژه اي از شخصيت بانوي ايراني نشان داده نشده است.
سليماني در خصوص دلايل تضعيف سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: يكي از دلايل ناموفق بودن اين آثار عدم رعايت صداقت در كارهاست كه اين موضوع به سهم خود توهين به شهدا، جانبازان و اسرا است.
وي افزود: در اكثر آثار با غير واقعي جلوه دادن موضوعات و انسان ها و ضعف دشمن بعثي باعث عدم باورپذيري مفاهيم جنگ در مخاطبان مي‌شويم.
اين هنرمند در خصوص شاخص جدايي سينماي دفاع مقدس با سينماي جنگ بيان كرد: يكي از شاخص هاي جدايي همين لفظ دفاع مقدس است. جنگ جهاني نمايشي از قدرت ملل بود و به هميمن علت آثار بر خواسته از سينماي كشورهاي ديگر نيز نشان دهنده قدرت طلبي افراد است در حالي كه جنگ ما نمايشگر دفاع مردم در مقابل هجوم دشمن خارجي بود كه در آثار سينمايي دفاع مقدس ديده مي شود و همين موضوعات از شاخصه جدايي سينماي دفاع مقدس از سينماي جنگ است.
سليماني در پايان در خصوص تاثير جشنواره مقاومت بر عملكرد بهتر سينماي دفاع مقدس اذعان كرد: اين جشنواره در صورت سياست گذاري هاي مناسب و نمايش آثار به صورت درست و حرفه اي مي‌تواند گامي موثر در اين راستا بردارد./ي2
برچسب ها: صداقت ، سینما ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار