مديران سينما بايد با برنامه ريزي دقيق تخصيص اعتبارات، بودجه و امكانات كافي به رفع نقايص سينماي دفاع مقدس بپردازند.

عبدالرضا اكبري بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس سينما و تلويزيون به دليل طيف وسيع تماشاگران خود و در صورت رعايت قواعد و ضوابط خود قادر به عملكرد بهتري خواهند بود.

وي افزود: سينما با حمايت تبليغاتي قوي تر خود و تلويزيون با مخاطب فراوان خود در صورت ارائه اثر مطلوب مي‌توانند نقش موثري در گسترش اين فرهنگ داشته باشد.

اكبري در خصوص سير تحول شخصيت هاي سينمايي و داستاني دفاع مقدس به خصوص شخصيت زن خاطرنشان كرد: در اكثر آثار ارائه شده از سينما و تلويزيون بيشتر قصه حول محور مردان صورت گرفته و كمتر به شخصيت پردازي در خصوص زنان توجه و فيلم ها به صورت مردانه ارائه مي شود، زيرا به طور كلي هنگام صورت گيري جنگي در كشوري مردان درگير مقوله‌ي جنگ هستند به همين علت آثار هنري ارائه شده بعد از اين مسئله نيز به همين شكل صورت مي‌گيرد و نقش زن در هاله اي از ابهام باقي مي‌ماند.

اكبري در خصوص دلايل تضعيف سينماي دفاع مقدس اذعان كرد: هزينه هاي هنگفت اين ژانر، زمان بر بودن، كمبود تجهيزات و وسايل و امكانات مي‌تواند از دلايل تضعيف سينماي دفاع مقدس باشد.

وي در ادامه افزود: اين ژانر نيازمند كارگرداني قوي، تجربه در خصوص ساخت اين آثار، تسلط كافي و قصه هاي جذاب است كه متاسفانه هنوز به سطح ايده آل در اين زمينه نرسيده ايم.

اكبري در خصوص نگاه مديران به آثار دفاع مقدس بيان كرد: مديران سينما بايد با برنامه ريزي دقيق، تخصيص اعتبارات، بودجه و امكانات كافي، تهيه فيلم نامه هاي موثر و قوي و صرف زمان كافي به رفع نقايص موجود بپردازندو با ارائه برنامه هاي مطلوب به جذب هر چه بيشتر مخاطب كمك كنند.

وي افزود: وقتي به صورت عميق به سينماي دفاع مقدس مي‌پردازيم مي‌بينيم كه نمي‌توان به هر مسئله اي تقدس بخشيد كه همه‌ي اين موارد از دلايل جدايي سينماي دفاع مقدس با سينماي جنگ است./ي2
برچسب ها: اکبری ، سینما ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار