افزايش توليدات سينماي دفاع مقدس از 20 به 200 فيلم نشان از همت فيلمسازان در اين عرصه مي‌دهد.

محمد خزاعي دبير دوازدهمين جشنواره مقاومت و دفاع مقدس در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: هم اكنون تيمي در استان كرمان مستقر شده كه در حال آماده سازي برپايي دوازدهمين دوره از جشنواره مقاومت و دفاع مقدس هستند.
وي ادامه داد:‌ در بخش بين‌الملل جشنواره استقبال بسيار خوبي از فيلمسازان 55 كشور دنيا شاهد بوديم كه حدود 170 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه اين تعداد آثار نشان مي‌دهد در حوزه مقاومت و بيداري اسلامي استقبال بسيار خوبي از سوي فيلمسازان در حوزه مستند صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: علاوه بر اين هيئت انتخاب آثار كار خود را آغاز كرده و تا اول شهريور ماه كار هيئت داوران به پايان خواهد رسيد.
خزاعي به آماده شدن جدول نمايش دوازدهمين دوره جشنواره مقاومت اشاره كرد و گفت: تلاش مي‌كنيم تا 15 شهريور ماه جدول نمايش دوازدهمين جشنواره مقاومت حاضر شود تا علاقمندان بتوانند به راحتي از وضعيت نمايش فيلم‌هاي جشنواره اطلاع پيدا كنند.
دبير جشنواره همچنين به برپايي كلاس‌هاي آموزشي و نشست‌هاي تخصصي در ايام جشنواره اشاره كرد و گفت:‌ همزمان با برپايي جشنواره كلاس‌هاي آموزشي، نشست‌هاي تخصصي، ميزگردها و جلسات فيلم‌نامه‌نويسي و مستندسازي در بحران با حضور اساتيد مجرب برگزار خواهد شد.
خزاعي همچنين به پرمحتوا بودن بعضي آثار ارائه شده اشاره كرد و افزود: آثار ارائه شده در بعضي قسمت ها نسبت به گذشته بهتر بوده است و به طور مثال آثار توليد شده در حوزه مستند و فيلم كوتاه قابل توجه هستند، اما در بعضي قسمت ها نيز خيلي كيفي گرايي نداشته‌ايم. شايد توليداتمان افزايش پيدا كرده اما از لحاظ كميت كاهش نيز داشته‌ايم.
دبير جشنواره همچنين در پاسخ به اين سوال كه مردم در اين جشنواره چقدر دخيل هستند، گفت: تلاش مي‌كنيم تا جشنواره مردمي برپا نشود زيرا جشنواره‌‌اي كه در آن مردم حضور نداشته باشند در حقيقت يك مهماني خصوصي براي اهالي سينما خواهد بود.

* پيش فروش بليت‌هاي جشنواره براي دانشجويان
خزاعي همچنين به پيش‌فروش بليت هاي جشنواره مقاومت اشاره كرد و افزود: پيش فروش بليت‌هاي دوازدهمين جشنواره مقاومت و دفاع مقدس براي دانشجويان و هنر جويان امكانپذير است كه بايد از قبل براي ثبت نام اقدام كنند زيرا سهميه محدود است و دوستان براي تهيه بليت گزينش خواهند شد.
دبير جشنواره همچنين به علاقه فيلمسازان به ساخت توليداتي با موضوع شهداي ترور اشاره كرد و گفت: براي اولين بار امسال توليداتي راجع به شهداي ترور داشتيم كه فيلم‌سازان سراسر كشور درگير اين موضوع شدند.

* حدود 17 هزار شهيد ترور در كشور داريم
خزاعي همچنين به دارا بودن حدود 17 هزار شهيد در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: شهداي بسياري از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز در كشور داشته‌ايم كه شهداي هسته‌اي ناميده مي‌شوند كه كم‌تر بروي اين معقوله كار كرده‌ايم، ما كشوري هستيم كه بالغ بر 17 هزار شهيد داريم و با اينكه تبليغات دنيا بر عليه ما است اما آن ها ما را به عنوان تروريست مي‌شناسند در حالي كه ما خود قرباني ترورهستيم.
وي به دوازدهمين جشنواره مقاومت اشاره كرد و افزود: اميدوارم شاهد برپايي جشنواره‌اي پربار تر باشيم تا بتوانيم در آينده سينماي دفاع مقدس اثرگذار باشيم.
خزاعي همچنين به توليدات يازدهمين جشنواره دفاع مقدس اشاره كرد و اظهار داشت: تمامي توليدات سينماي دفاع مقدس قبل از يازدهمين جشنواره مقاومت در طول سال 20 فيلم بود كه از سال 89 تا 91 توليدات سينماي دفاع مقدس به 200 فيلم رسيده است.

* هنرمندان هميشه دغدغه دفاع مقدس دارند
وي همچنين به علاقه هنرمندان به سينماي دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: من معتقدم هنرمندان هميشه دغدغه دفاع مقدس را دارند اما بايد بستر و شرايطي را فراهم كرد تا آن ها بتوانند به اين عرصه بازگردند.
خزاعي به اعتراض هنرمندان از فضاي سينما اشاره كرد و ادامه داد: نديدم كسي از سينماي دفاع مقدس ناراضي باشد بلكه هنرمندان به فضاي سينما معترض هستند و حال و هواي حاكم بر فضاي سينما آن ها را دل آرزده كرده است.
وي افزود: ميزان توليدات سينمايي ساخته شده در سه دهه اخير در عرصه سينماي دفاع مقدس افزايش پيدا كرده گرچه اين به معني افزايش كيفيت نيست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار