ادعاي شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي درباره موضوع حمله احتمالي به ايران خشم محافل مختلف را در اين رژيم برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، "مصطفي خطيب" گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره با اشاره به اينکه پرز با گفتن اين مطلب که اسرائيل بدون کمک آمريکا نمي تواند به ايران حمله کند، بمبي را در محافل اسرائيلي منفجر کرد، افزود: رسانه هاي اسرائيلي خشم نتانياهو و کابينه اسرائيل از اين سخنان را به اعتبار اينکه موضع پرز خلاف سياست نخست وزير است منعکس کردند.

پرز اين سخنان را در حالي ايراد مي کند که نتانياهو پيوسته از غرب مي خواهد به ايران حمله کند حتي اگر کار به جايي بکشد که اسرائيل به تنهايي اين حمله را انجام دهد. 

در ادامه گزارش آمده است: روزنامه يديعوت آحارونوت به نقل از منابع جناح راست اسرائيل نوشت پرز حد و حدود خود را به عنوان رئيس جمهور تشريفاتي اسرائيل فراموش کرده است.

راديو اسرائيل نيز اعلام کرد نتانياهو با اعتراض به سخنان پرز وي را به ارتکاب اشتباهات فاحش درخصوص امنيت اسرائيل متهم کرد.

گزارشگر ادامه داد: موضوع حمله نظامي به ايران اخيرا به ابزاري براي تسويه حسابها در اسرائيل تبديل شده است و همين امر باعث شد ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل اعلام کند کابينه درباره حمله به ايران تصميم مي گيرد نه رسانه ها. 

در ادامه گزارش آمده است: سخنان پرز بازتابهاي وسيعي در اسرائيل داشته و شکاف بين جناح چپ و راست را افزايش داده است. اين در حالي است که جناح چپ با حمله به ايران بدون مشارکت بين المللي مخالف است و جناح راست تهديد مي کند به تنهايي به ايران حمله مي کند.
برچسب ها: پرز ، ایران ، حمله ، واکنش ، تل آویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار