تنها در شهر دالاس از توابع تگزاس و نهمین شهر بزرگ آمریکا تاکنون128 نفر به ویروس نیل مبتلا شده اند و 10 نفر نیز جان دادند و در این میان بیشترین آمار انتشار ویروس از آغاز تابستان بوده است به همین دلیل مسئولان بخش بهداشت و درمان وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تاکنون در آمریکا ده ها نفر به علت آلودگی به ویروس نیل غربی جان باختند. بر اساس اطلاعاتی که مسئولان بخش اورژانس پزشکی شهر دالاس اعلام کردند این تلفات تنها در ایالت تگزاس در جنوب آمریکا 17 کشته بود ضمن اینکه آمار مسئولان بهداشتی و درمانی آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد در ایالت های دیگر آمریکا( غیر از تگزاس) تاکنون 693 نفر به این ویروس مبتلا شدند و 26 نفر نیز جان داده اند اما بیشترین آمار مبتلایان در ایالت تگزاس ثبت شده است».

میزان مبتلایان به ویروس نیل غربی در تگزاس در سال 2012 چهار صد و شصت و پنج نفر اعلام شد تا جایی که مسئولان بخش درمان در این ایالت هشدار دادند تگزاس از زمان آغاز انتشار ویروس نیل غربی در سال 2002 تاکنون در حال ثبت یک رکورد است.

تنها در شهر دالاس از توابع تگزاس و نهمین شهر بزرگ آمریکا تاکنون128 نفر به این ویروس مبتلا شده اند و 10 نفر نیز جان دادند و در این میان بیشترین آمار انتشار ویروس از آغاز تابستان بوده است به همین دلیل مسئولان بخش بهداشت و درمان وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.
 در سال 2011 ویروس نیل غربی 27 نفر را در ایالت تگزاس مبتلا کرده بود که در این میان دو نفر کشته شده بودند ضمن اینکه آمار کل مبتلایان به این ویروس در این سال 712 نفر و میزان کل کشته شدگان 43 نفر بود.

ویروس نیل غربی از نوعی پشه به انسان سرایت می کند. این ویروس وقتی در فردی نفوذ پیدا کند گاه علائمی شبیه به علائم آنفلوآنزا در او پدیدار می شود و گاه ممکن است سبب التهابات مغزی و درونی شود که بسیار خطرناک است چنانچه گاهی ممکن است علائم خاصی به همراه نداشته باشد.
برچسب ها: بیماری ، ویروس ، تگزاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار