عربستان، قطر، امارات و کویت در اقدامی غیر متعارف از اتباع خود خواستند به سبب بحرانی شدن اوضاع امنیتی در لبنان هر چه سریعتر خاک این کشور را ترک کنند. بلافاصله رئیس جمهور لبنان بر مقابله با هرگونه ناامنی و حفظ جان دیپلمات ها و مردم عادی در بیروت تاکید کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، الجزیره در خبری فوری اعلام کرد معترضان در بيروت راه فرودگاه اين شهر را از هر دو طرف در اعتراض به ربوده شدن يک لبناني بستند.

این شبکه خبری همچینین بلافاصله در دو خبر دیگر اعلام کرد، یک فروند هواپیمای فرانسوی که عازم لبنان بود به علت بسته شدن فرودگاه بیروت مجبور شد به طرف اردن تغییر مسیر دهد .

و در همین رابطه عربستان، قطر، امارات و کویت از اتباع خود خواستند به سبب بحرانی شدن اوضاع امنیتی در لبنان هر چه سریعتر خاک این کشور را ترک کنند.

به دنبال این اقدام غیر متعارف، پادشاه عربستان دستور داده است چند فروند هواپیما برای خارج ساختن اتباع این کشور از لبنان عازم بیروت شوند.

این اقدام عربستان بعد از تهدید یک خانواده لبنانی در مورد ربایش شهروندان سعودی در این کشور روی داد.

خانواده "آل مقداد" در شمال لبنان اعلام کردند که برای آزاد شدن زائران ربوده شده لبنانی از دست تروریست های مسلح سوری چند تن از افسران و فرماندهان ارتش آزاد سوریه شامل تروریست های مخالف دولت این کشور را به اسارت گرفته اند. این خانواده با صدور بیانیه ای تاکید کردند که اتباع قطر و عربستان سعودی در لبنان هدف بعدی این ربایش ها خواهند بود.

در همین رابطه قطر نیز در بیانیه ای از شهروندان خود در لبنان خواست تا فورا این کشور را ترک کنند.

خبرگزاری قطر با اشاره به این بیانیه مدعی شد که موج جدید ربایش ها در این کشور به دست افراد مسلح وابسته به خاندانی شیعه که قطری ها را تهدید به ربایش کرده، علت اصلی این هشدار هاست.

این خبرگزاری بنا به علت آن چیزی که اوضاع ناآرام امنیتی در لبنان نامیده است، نوشت که سفارت این کشور در قطر از بیروت از شهروندان قطری خواسته است که لبنان را فورا ترک کنند.

بلافاصله رئیس جمهور لبنان بر مقابله با هرگونه ناامنی و حفظ جان دیپلمات ها و مردم عادی در بیروت تاکید کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار