مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از انجام 70 درصد بیمه باغات استان تهران در سطح این شهرستان خبر داد.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این مهم در راستای ارائه خدماتی شایسته به بهره‏‏ برداران سطوح مختلف کشاورزی شهرستان دماوند انجام شده است.

وی از پرداخت بیمه به دو هزار کشاورز خسارت ‏دیده دماوندی در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال به این تعداد بهره‏ بردار کشاورزی اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از صندوق بیمه پرداخت شد.

خلیلی تصریح کرد: اگر قانون الزام بیمه برای خدمات کشاورزی در شهرستان دماوند اجرایی نمی ‏شد، این تعداد بهره ‏بردار دماوندی باید به خیل کثیر دیگر کشاورزان در انتظار بودجه‏ های ناچیز حوادث غیرمترقبه می ‏پیوستند که از سال 86 اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: مجموعه جهاد گران عرصه کشاورزی شهرستان دماوند با مشاهده رنج و عذاب کشاورزان خسارت ‏دیده و احساس وجود خلا در این میان نسبت به اجرای این قانون مبادرت ورزیدند

وی اضافه کرد:  از این رو جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بر اساس قانون، خدمات کشاورزی را منوط به انجام بیمه کرده است.

خلیلی اعلام کرد: دو هزار کشاورز دماوندی از طریق بیمه الزامی از خسارات هنگفت مالی و ورشکستگی نجات یافتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: بر اساس صفحه هزار و 247 کتاب قانون وزارت جهاد کشاورزی آمده است که "دولت می‏ تواند کمک ‏ها و خدمات خود را در محصولاتی که بیمه آنها اعلام شده است، منوط به انجام بیمه کند".

وی ادامه داد: اما متاسفانه این قانون فاقد دستورالعمل وزارتی است و برخی ادارات دولتی را به این اشتباه نزدیک می ‏کند که جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در حال تخطی از قانون است./س

برچسب ها: بیمه ، باغات ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.