پس از آنکه با تصميم مجلس جانبازان و آزادگان را مشمول معافیتهای استخدامی قانون برنامه پنج‌ساله پنجم کرد، با تصویب یک پیشنهاد، همسران جانبازان، شهدا و آزادگان نیز مشمول معافیتها شدند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه دستگاههای اجرایی را مکلف کرده است تا 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت معرفی‌شده از جانب بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و آنان را از محل مجوزهای مربوط و پستهای بدون متصدی استخدام کنند و 5 درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسران و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و آزادگان زیر 3 سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند.

تبصره 2 این بند از قانون برنامه پنج‌ساله پنجم برای فرزندان شاهد و جانباز و آزاده معافیتهایی ازجمله شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه‌های استخدامی قائل شده بود.

همچنین دستگاههای مشمول موظف بودند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

استفساریه‌ای در جلسه گذشته مجلس با قید دو فوریت مطرح شد که آیا معافیتهای ذکرشده برای خود جانبازان یا آزادگان نیز محسوب می شود یا خیر که پاسخ مثبت بود.

پس از آنکه کمیسیون اجتماعی این دو فوریت را بررسی و تصویب کرد امروز مجلس نیز با پاسخ مثبت به این استفساریه موافقت کرد.

پس از آن کامران نماینده اصفهان پیشنهاد دیگری داد که همسران جانبازان، شهدا و آزادگان نیز مشمول این معافیتها شوند که مجلس با این پیشنهاد هم موافقت کرد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مجلس ، شهدا ، معافیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار