با تصميم لاريجاني، بررسی جزئیات طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی در آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز متوقف و ادامه بررسی آن به جلسه بعدی پارلمان موکول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 25 مردادماه) جزئیات طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی در آموزش و پرورش را بررسی کردند.
در جریان بررسی تبصره 9 این طرح نادر قاضی‌پور پشنهاد حذف عبارت "از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد 2 و 3 قانون تعین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی در آموزش و پرورش مصوب 15 مهر 1388 و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش"‌ را مطرح کرد.
جعفر قادری در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی جزییات مواد طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش به عنوان مخالف در پیشنهاد نادر قاضی‌پور در حذف عبارت از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد ۲ و ۳ قانون تعیین و تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش مصوب ۱۵/۷/۸۸ و اصلاحات بعدی آن مدرک و رشته تحصیلی جنسیت نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش را مطرح کرده بود مخالفت کرد و گفت‌: اگر بخواهیم بحث آزمون را در جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش حذف کنیم در حق سایر افراد مستعد و داوطلب ظلم کرده ایم‌. ‌
در ادامه بائوج لاهوتی به عنوان موافق طرح پیشنهادی نادر قاضی‌پور در صحن علنی امروز مجلس گفت‌: ما باید تلاش کنیم قوانینی که به تصویب رسانده‌ایم را اجرایی کنیم چرا که در مجلس هشتم نمایندگان قانونی را به تصویب رساندند که افرادی که مدرک کار‌شناسی در اختیار دارند و دارای سابقه ۵ سال سابقه کار در آموزش و پرورش هستند و افرادی که مدرک کاردانی با ۴ سال سابقه کار در آموزش و پرورش فعالیت کرده‌اند بدون استخدام جذب آموزش و پرورش شوند‌. ‌
اما سرانجام نمایندگان مجلس با 80 رای موافق، ‌113 رای مخالف و 26 رای ممتنع از مجموع 247 رای ماخوذه ‌با این حذف عبارت از متن تبصره 9 مخالفت کردند.
در ادامه نماینده لنگرود پیشنهاد حذف "از طریق برگزاری آزمون" در متن این تبصره را مطرح کرد که نمايندگان با 72 رای موافق، 123 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 204 رای ماخوذه با این حذف مخالفت کردند.
پس از بررسی این پیشنهاد‌ها علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه این شبهه وجود دارد که پاراگراف آخر این تبصره در کمیسیون به تصویب رسیده یا خی، گفت: بررسی این طرح فعلاً متوقف می‌شود تا در جلسه علنی بعدی مجلس روشن کنیم که آیا بند "مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمتی آموزشی که در سال تحصیلی 90-91 با آن وزارتخانه همکاری داشتند، مطابق روال همان سال به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه می‌دهند"، مصوبه کمیسیون آموزش بوده یا خیر و پس از روشن شدن این موضوع در خصوص این تبصره تصمیم می‌گیریم.
وی در واکنش به اعتراضات برخی نمایندگان برای ادامه بررسی این طرح گفت: متنی که در گزارش کمیسیون آموزش و پرورش آمده است، با متنی که اکنون چاپ شده، متفاوت است بنابراین باید بررسی کنیم چراکه مشخص نیست این بند در کمیسیون آموزش تصویب شده یا خیر؛ همچنین باید بررسی کنیم که چه کسی گزارش را به این شکل آورده است.
پس از سخنان علی لاریجانی بررسی جزئیات طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی در آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز متوقف و ادامه بررسی آن به جلسه بعدی پارلمان موکول شد.
انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: مجلس ، معلم ، صحن ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار