سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح جزئیات جلسه امروز(سه‌شنبه) این کمیسیون گفت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در تحول بنیادین تلاش می‌شود فرصتهای جدید ایجاد شود و به دنبال آن هستند که معلم و دانش‌آموز در این فضا رشد یابند و با مفاهیم اخلاقی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عباس مقتدایی نماينده مردم اصفهان در مجلس در تشريح جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) اين كميسيون گفت: در اين جلسه با دعوتی که این کمیسیون از وزیر آموزش و پرورش و کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی به عمل آورد، روند اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بررسی شد.

وي در ادامه افزود: در ابتدای این جلسه کارشناسان مرکز پژوهشها ضمن تشریح ابعاد اجرایی تحول بینادین در آموزش و پرورش، انتقادات وارد به مراحل ابتدایی سند را مطرح و در نهایت پیشنهادهایی در این خصوص ارائه کردند.

مقتدايي ادامه داد: پس از بیان دیدگاههای کارشناسان مرکز پژوهشها، بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش گزارشی از روند تدوین کتابهای درسی و آمادگی‌های این وزارتخانه ارائه کرد و توضیح داد که فعالیتهای علمی و کارشناسی‌ در این خصوص انجام شده است و به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اطمینان خاطر داد که این وزارتخانه به نحو شایسته‌ای آمادگی لازم را برای اجرای تحول بنیادین دارد.

مقتدایی همچنين اظهار داشت: در بخش دیگری از این جلسه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به دیدگاههای کارشناسان مرکز پژوهشها گفت که در طول چهار سال گذشته شورای عالی آموزش و پرورش تلاش کرده است نواقص موجود در این سند را برطرف کند.

وی ادامه داد: حاجی بابایی در گزارش خود به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به آمارهای موجود و وضع کلاسها، اعلام کرد که در خصوص تامین فضاهای آموزشی برای مهر ماه هیچ مشکلی وجود ندارد و به اعضای کمیسیون اطمینان خاطر داده شد که آموزش و پرورش همه اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است.

مقتدایی گفت: وزیر آموزش و پرورش ضمن انتقاد از برخی عملکردها در دوره گذشته اعلام کرد که اگر در دوره‌های قبل کارها به نحوه شایسته‌تری انجام شده بود امروز با برخی مشکلات مواجه نبودیم که برای مثال از تاسیس مراکز پیش دانشگاهی و نتایج نامطلوب آن نام برد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: گسترش آموزش قرآن و فعالیتهای قرآنی یکی از رویکردهای جدی آموزش و پرورش است و شخص وزیر توضیحاتی درباره نحوه چگونگی اجرایی شدن آن به اعضای این کمیسیون ارائه کرد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار