نمایندگان مجلس با تصویب پاسخ مثبت به موضوع استفساریه یکی از تبصره‌های قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، معافیتهای استخدامی قید شده در این تبصره را شامل خود جانبازان و آزادگان نیز دانستند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس در جلسه علني امروز(چهارشنبه) بهارستان با تصویب پاسخ مثبت به موضوع استفساریه یکی از تبصره‌های قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، معافیتهای استخدامی قید شده در این تبصره را شامل خود جانبازان و آزادگان نیز دانستند.

بر اساس قانون اصلاح بند (و) ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، تمام دستگاهها مکلفند در چارچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود، حداقل 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت، معرفی‌شده از جانب بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأمین و آنان را از محل مجوزهای مربوط و پستهای بدون متصدی استخدام کنند و 5 درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه و فرزندان و همسران آنها و جانبازان زیر 25 درصد و آزادگان زیر 3 سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند.

 در تبصره 2 این بند آمده است: فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معافند و دستگاههای مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

سؤال نمایندگان در استفساریه یاد شده این بود که آیا معافیتهای ذکر شده در تبصره شامل خود آزادگان و جانبازان نیز می‌شود که نظر مجلس این بود که پاسخ مثبت است و این معافیتها شامل خود آزادگان و جانبازان نیز می‌شود.

دو فوریت این طرح استفساریه در جلسه روز دوشنبه این هفته به تصویب رسیده بود و بعدازظهر آن روز نیز کمیسیون اجتماعی این استفساریه را تصویب کرده بود.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، جانباز ، استخدام ، معافیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار