خرابی و فرسودگی دستگاههای دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره)دهدست بیماران را با مشكل مواجه كرده است و هم اكنون نسبت دستگاه دیالیز به بیمار در این بیمارستان 11 به یك است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ؛ بیماران دیالیزی در شهرستان كهگیلویه از فرسودگی و كمبود دستگاه دالیز در تنها بیمارستان دهدشت ناراضی هستند و معتقدند كمبود امكانات در این بخش مشكلات زیادی را برای آنان بوجود آورده است.
بیمارستان امام خمینی دهدشت یك بیمارستان دولتی است كه بخش دیالیز دارد ودر این بیمارستان از هشت دستگاه دیالیز تنها چهار دستگاه فعال است و در هفته باید 45 مریض با این دستگاهها دیالیز شوند .
'محمد درخشان زاده'كه ازسال 89 تاكنون هفته ای سه بار دیالیز می شود در این رابطه   گفت: بیشتر مواقع به دلیل كمبود، خرابی دستگاها و زیادی مریض های این بخش، پرستاران چهار ساعت دیالیز را به سه ساعت كاهش می دهند كه این امر در طول روز باعث مشكلات زیادی برای ما شده است.
وی مهم ترین مشكلات ناشی از كاهش وقت دیالیز را سر دردهای شدید، بالارفتن فشار در طول روز و اضافه وزن زیاد برشمرد.
وی به كمبود امكانات در این بخش اشاره كرد و افزود: عدم استفاده از فیلترهای مناسب، كمبود امكانات اولیه یك محل بهداشتی شامل كمد وسایل بیماران، صندلی برای همراهان و میز و صندلی برای كاركنان و پرستاران و نامناسب بودن تجهیزات الكترونیكی، مستهلك بودن ساختمان و فرسوده بودن دستگاه ها ازجمله مشكلات بیماران دیالیزی در اتاقكی كاملا محبوس است.
'مهناز كشاور' بیمار دیگری است كه مدت پنج سال است دیالیز می شود و مشكل اصلی این بخش را خرابی دستگاهای دیالیز عنوان كرد و گفت: بیشتر مواقع به دلیل خرابی دستگاها مجبوریم دو سه ساعت صبر كنیم تا دستگاه راه اندازی مجدد شود.
وی كمبود دكتر در این بخش را یكی از مشكلات اساسی بیان كرد وگفت: بخش دیالیز باید به صورت مستمر دكتر متخصص داشته باشد ولی بیشتر مواقع دكتر به این بخش اصلا مراجعه نمی كند.
مسوول بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی دهدشت در این رابطه به باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: این بخش 45 مریض دارد كه به صورت یك روز در میان دیالیز می شوند.
'محمد راستی' فرسودگی دستگاهای دیالیز را مشكل همیشگی این بخش بیان كرد وگفت: با وجود مریض های زیاد و كمبود دستگاه همیشه در فرایند دیالیز با بیمارن دچار مشكل می شویم.
وی افزود: بیشتر مواقع بدلیل خرابی دستگاها و زیادی مریض ها مجبور هستیم ساعت دیالیز بیماران را كه چهار ساعت است به سه ساعت كاهش دهیم كه این روند مشكلات بسیاری را برای بیماران در طول روز ایجاد كرده است.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان كهگیلویه فرسودگی و خرابی ماشین های دیالیز را مشكل اساسی این بیماران دانست و عنوان كرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته وهمكاری دانشگاه علوم پزشكی مشكلات وكمبود دستگاه دیالیز در این بیمارستان برطرف خواهد شد.
سید'عبدالحسین موسویان' با بیان اینكه این بیمارستان به صورت اورژانسی و ویژه به دلیل وجود بیماران زیاد به چند دستگاه دیگر نیاز دارد تصریح كرد: از همه مسوولان می خواهیم كه با تخصیص اعتبارات لازم وخرید چند دستگاه دیگر مشكلات موجود را هر زودتر برطرف كنند.
وی با بیان اینكه بیمارستان دهدشت تنها بیمارستانی است كه در سطح استان دارای بیشترین مراجعه كننده و بیمار دیالیزی است اظهار داشت: همكاری همه مسوولان در برطرف كردن مشكلات موجود و به خصوص بخش دیالیز ضروری است./س
برچسب ها: خرابی ، دستگاه ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.