عادات بد غذايي يكي از دلايل اصلي بروز يبوست است و به همين دليل براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري به كارگيري رژيم غذايي صحيح توصيه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک يبوست، يك اختلال در اجابت مزاج و ناشي از اختلال در سيستم گوارش است كه در حالت طبيعي سيستم گوارش انسان بايد روزي چند بار دفع داشته باشد. دكتر افراد مبتلا به يبوست دچار مشكلاتي از قبيل هموروئيد (بواسير)مي‌شوند، متاسفانه در زندگي امروزه سبزيجات از سفره غذايي حذف شده است و بيشتر از مواد چرب و سرخ شده استفاده مي شود، كه اين خود عامل ابتلا به يبوست است.سبزيجات و ميوه‌ها داراي املاح، مواد معدني و كاني‌ها هستند، بنابراين فيبر موجود در آنها باعث تخليه راحت‌تر روده‌ها مي‌شود. در طب سنتي يا اسلامي به يبوست، مادر بيماري‌ها مي‌گويند چرا كه در صورت ابتلا به اين بيماري، سموم و مواد زائد بدن به جاي دفع دوباره جذب بدن ‌شده و زمينه ايجاد بيماري‌هاي مختلف مي‌شود.

افراد در صورت ابتلا به يبوست مي‌توانند از روغن زيتون، روغن بادام، خاكشير جوشانده با شكر در طب سنتي و همچنين از انواع پودرها مانند پسيليوم، شير منيزيم و رژيم غذايي مناسب و صحيح استفاده كنند./س

برچسب ها: یبوست ، غذا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.