انقلابیون مصری از رئیس جمهور این کشور می خواهند به پاکسازی نهادهای دولتی از بقایای رژیم سابق ادامه دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالعالم ،محمد امین  تصریح کرد: تصمیمات غیرمنتظره محمد مرسی، نقشه سیاسی در مصر را تغییر داد. مرسی اقدامات خود را با لغو قانون اساسی موقت مصر که اختیاراتش را محدود می کرد، آغاز کرد. ناظران سیاسی معتقدند بازنشسته کردن محمد حسین الطنطاوی و تعیین جانشینی برای رئیس ستاد ارتش مصر، تصمیمات شجاعانه ای است که فقط یک رئیس جمهور قوی می تواند آن را اتخاذ کند.  
محمد البلتاجی دبیرکل حزب آزادی و عدالت وابسته به جنبش اخوان المسلمین مصر به العالم گفت:این تصمیمات برای اصلاح نواقص موجود اتخاذ شد. مرسی با این تصمیمات تاکید کرد که انقلاب در انتقال قدرت از شورای نظامی به رئیس جمهور منتخب موفق بوده است. رئیس جمهور مصر اکنون با اختیارات کامل عمل می کند و فرمانده کل نیروهای مسلح کشور است. 
در ادامه این گزارش آمده است: عبدالفتاح السیسی وزیر جدید دفاع مصر به سرعت در برابر محمد مرسی سوگند خورد. این تصمیمات جدید مرسی بزرگترین موفقیت او با گذشت صد روز از آغاز ریاست جمهوری اش خواهد بود.  
عبدالرحمان فارس سخنگوی حزب جریان المصری به العالم گفت:ما از این تصمیمات مرسی خوشحال شدیم و آن را گام درستی در مسیر انقلاب می دانیم.
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: جوانان انقلابی مصر با تجمع در میدان التحریر و کاخ ریاست جمهوری، حمایت خود را از دستورات جدید مرسی اعلام کردند و آن را سرآغاز پاکسازی واقعی نهادهای دولتی از بقایای رژیم سابق دانستند. انقلابیون مصری اکنون منتظر تصمیمات شجاعانه بیشتری از سوی مرسی هستند.  
یک جوان مصری گفت:برای نخستین بار در شصت سال گذشته حاکمیت نظامیان بر مصر پایان یافت. ما مرسی را نخستین رئیس جمهور قانونی مصر در شصت سال گذشته می دانیم. ما از تصمیمات او حمایت می کنیم و از او می خواهیم که به پاکسازی کشور ادامه دهد. ما انقلابیون از او حمایت می کنیم.
برچسب ها: انقلابیون ، مصر ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار